Los bericht bekijken
  #25  
Oud 25 maart 2006, 18:05
Atomsk Atomsk is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Nee, ik weet het niet zeker omdat ik geen AZERTY toestel bezit, maar ik denk dat er iets hardwarematig is die het aan het Treo ROM vertelt of het om een QWERTY of AZERTY toestel gaat.

Overigens wordt je als QWERTY Treo bezitter enkel de mogelijkheid gegeven om op de "Z" te drukken (en niet op de "W").
Ik heb ook geen zin m'n Treo hard te resetten , maar het lijkt me logisch te veronderstellen dat die vraag om de z-toets in te drukken noodzakelijk is om de juiste toetsenbordlayout in te stellen. Wanneer een Treo dit hardwarematig kon herkennen was dit niet nodig.
En waarom zou Palm ook moeilijk gaan doen en een toetsenbord uitrusten met een id-chip? Kost alleen maar (veel) geld, terwijl het ook goedkoop softwarematig op te lossen is.

Enfin, optimaal is het niet, maar wanneer je gewend bent aan azerty, zou je dat in kunnen stellen op een qwerty layout door de "w" in te drukken. De treo kan echt niet zien wat er op de toetsjes voor tekens zijn gezet. Heb zelf wel eens op een Belgische laptop gewerkt, maar wist niet hoe snel ik qwerty moest instellen. Typt heel akelig als je blind qwerty gewend bent.

Laatst gewijzigd door Atomsk; 25 maart 2006 om 18:11.
Met citaat reageren