Los bericht bekijken
  #13  
Oud 08 september 2004, 19:20
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Tnx voor die site, ik ga er eens wat mee experimenteren, en ik vertel het wel als het werkt

Edit: en het werkt
Ik zal eventjes een korte beschrijving geven in t Nederlands (ala tutorial) wat ik heb gedaan, misschien leuk voor nog een tips pagina ofzo .

1. Palm instellen

Allereerst start je Hotsync op je Palm. Daar kies je in het menu "Modem Sync Prefs" voor Network. Ok, en kies vervolgens in het menu voor "LanSync prefs". Zorg ervoor dat daar 'Local Hotsync" is geselecteerd, en druk op OK. Daarna in het "Primary PC Setup" menu het lokale ip adres en evt. de netmask invullen. De naam van je PC invullen KAN werken, tenzij je op je Palm de DNS server van je internet provider hebt ingesteld (in de bovenstaande/vorige tutorial). Het IP adres invullen werkt daarentegen altijd, dus lijkt mij dat de beste oplossing. Zorg er dan dus wel voor dat je een statisch IP hebt, dus dat jou PC altijd het zelfde IP adres krijgt, en niet een IP van de DHCP server van je router. Druk op OK, en selecteer Modem.

2. Je PC
Op je PC alles instellen is kinderlijk eenvoudig. Ik ga ervan uit dat je gebruik maakt van jpilot, de meest bruikbare Palm Synchronisatie tool op dit moment. Klik daar op Bestand -> Voorkeuren, en stel daar onder Instellingen bij de seriele poort in "net:any". Onthoud wel wat dit eerst was, voor het geval je toch liever via je kabeltje synchroniseert (meestat /dev/ttyUSB1). Druk op OK, daarna op sync, laat je Palm ook syncen en zie hier, een werkende synchronisatie. Zo niet, zeg het even.

Met dank aan Robvanvliet, voor het leveren van de tutorial die wel heel sterk lijkt op deze tutorial, en ook bijna meteen werkte .
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3

Laatst gewijzigd door Seven; 08 september 2004 om 19:30.
Met citaat reageren