Los bericht bekijken
  #4  
Oud 10 januari 2007, 01:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghia
Het is eigenlijk te weinig bekend hoeveel er reeds vanwege Palm(One) aan Garnet is toegevoegd, waardoor hun werk en kapaciteiten te weinig naar waarde worden geschat.
Daar moet ik het mee eens zijn, want ik weet niet of:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Denk bijvoorbeeld aan het nalaten van Palm om goede documentatie te leveren over het NVFS systeem aan ontwikkelaars: een 'innovatie' van PalmOne, NIET van Palmsource.
... eigenlijk wel waar is. Volgens de Palm KB niet, maar volgens zowat elke andere bron die ik lees wel. Ook was het Palmone die zo ontzettend in de stress fixjes en updates moest maken toen iedereen erachter kwam dat hun oude spullen niet meer in het nieuwe NVFS geheugen pastte, vanwege de bug die data in blocks van minimaal 512 bytes (ipv 4 bytes) liet schrijven.

Hoe dan ook, NVFS geheugen is een prima voorbeeld van een essentieel onderdeel van het OS waar de developer-community zich zonder voldoende documentatie zich op moest stukbijten. Ik hoop voor Palm dat met de release van een next-gen OS die link tussen bedrijf, OS en developer weer een beetje beter aangehaald wordt.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 januari 2007 om 02:01.
Met citaat reageren