Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 oktober 2014, 10:30
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Een tip?
Erkennen dat WebOS, ondanks het potentieel, geen volwaardig alternatief is geworden.

Het bestaansrecht van een smartphone valt of staat met de voorhanden apps en met de kwaliteit daarvan. Nogal wat apps zijn voor WebOS helemaal niet te krijgen (voor mij was bijvoorbeeld het gebrek aan een Sonos-controller hét grote struikelblok). Bovendien zijn de Android apps (althans degene die ik gebruik) ontegenzeggelijk mooier en beter dan hun WebOS-alternatieven. En Android is goedkoop. WebOS mis ik nog steeds, maar het is moeilijk trouw te blijven aan een besturingssysteem alleen.

Jaren geleden ging een soortgelijk verhaal op voor de videowereld. Philips' Video2000 moest het afleggen tegen het inferieure, maar veel goedkopere, Japanse VHS. Ook toen dat VHS beter werd dan Video2000 ooit was, bleven verstokte gebruikers verontwaardigd het hoofd schudden - en ik schudde een tijdlang met ze mee. Inmiddels is video iets archaïsch geworden - zelfs de DVD is op zijn retour. WebOS is eenzelfde lot beschoren.

Dat alles neemt niet weg dat dit me aan het hart gaat. Het had zo mooi kunnen zijn.
Met citaat reageren