Los bericht bekijken
  #9  
Oud 02 maart 2008, 18:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@ Gaz: goede review, mijn complimenten, ik heb hem zojuist gelezen. Wat mij opvalt is:

- de VoiceDial applicatie, wat mij betreft de meest interessante nieuwe applicatie. Was je toestel wel voorzien van deze app?
Jep, heb in de review nog even 2 regels aan dit programma gewijd. Hij werkte best goed moet ik zeggen, met mijn stem. Mijn persoonlijke mening is echter dat voice dial applicaties een beetje gimmick applicaties zijn. Desalniettemin vind ik dat als je iets toevoegt, het dan wel goed moet werken en dat doet het gelukkig ook.

Dat kan ik over de stylus niet zeggen. Wat een misbaksel zeg. En dan vroeger de mensen maar zeuren over de stylus van de Clié's. Die waren inderdaad even dun en misschien nog kleiner, maar tenminste wel van stijf materiaal gemaakt en niet van zo'n buigend hoopje plastic als de stylus van de Centro.

Citaat:
- jammer dat jij geen "consumenten" toestel hebt ontvangen. Heb je misschien enig idee welke ROM versie op je toestel zat? Meestal zit er qua software merkbaar verschil tussen test modellen en de uiteindelijke versie.
Geen idee, niet opgeschreven.

Citaat:
- Belkwaliteit is hier echt heel goed, beter zelfs dan bij mijn Treo 680. De persoon met wie je belt is echt luid en duidelijk hoorbaar. Ik vond dit juist een vooruitgang maar lees dat jij dit juist als verbeterpunt ziet. Vraag me daarom nogmaals af of je firmwareversie gelijk is aan de release versie.
Ja, mijn geteste toestel was niet het fijnste toestel om mee te bellen. Speakerphone en headset gingen wel goed. Ik vermoed dat het oortje misschien niet goed was. Desalniettemin hadden mijn gesprekspartners ook veel last van echo van hunzelf, als de volume van de Centro te hard stond.

Citaat:
- Mijn accu houdt het gemakkelijk 1 dag vol bij continu IMAP Idle via Chattermail. Mijn Treo 680 hield dit niet een dag vol. De overall energieprestatie van de Centro is naar mijn idee beter dan de 680. Misschien komt dit ook doordat de toestenbordverlichting van de Centro minder fel is dan die van de 680.
Mja, de accu. De eerste dag heb ik de Centro tot 100% opgeladen, en ben ik op de trein naar Delft gesprongen. 's avonds toen ik thuiskwam was de batterij echt op. 10% over of zo. En ik heb intensief geGPRS'ed in de trein.

Mijn Centro's accuniveau daalde niet zo snel met Chatteremail IMAP idle of Versamail Exchange Activesync, maar bij actief zenden en ontvangen van data daalde het als een baksteen. Heb dit met Batterygraph in de gaten gehouden.

Ik lees op internet ook verschillende verhalen over de accu. Sommigen noemen het iets beter en sommigen iets slechter dan die van de Treo 680 (na de camerapatch). Ik heb dan ook het idee dat de waarheid in het midden ligt. Het is geen accumonster, maar dat kun je van zo'n klein toestel ook niet verwachten (had je imho wel mogen verwachten van de Treo 680 btw, maar ik was dan ook nooit een fan van dit toestel).

's nachts opladen zal voor de meeste mensen een gewoonte worden. Een keertje overslaan kan prima. Maar twee nachten overslaan lijkt me niet verstandig als je de derde dag moet kunnen vertrouwen op de Centro. Dit heb ik dan ook zo opgeschreven in de review, en dat is denk ik ook wat mensen moeten weten.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 02 maart 2008 om 19:05.
Met citaat reageren