Los bericht bekijken
  #46  
Oud 26 september 2005, 16:37
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Als TH55-gebruiker (dus niet gericht op 'low end') vergelijk je (natuurlijk) elk model met die TH55. Ik vind de TX een redeljik aantrekkelijke machine voor als mijn geliefde TH55 overlijdt. Maar wat heeft 2 jaar ontwikkeling bij PalmOne nu gebracht?
- zelfde schermresolutie (TX iets helderder?)
- *ietsje* dunner maar verder *ietsje* groter en slechts een heel klein beetje lichter
- veel meer geheugen, gezien de problemen met flash gelukkig volatile geheugen.
- geen geluidopname (?!? ik neem nogal eens een gesprekje op; met de TH55 kun je met gemak een 2 uur durende vergadering opnemen).
- geen camera. Over het nut v.e. camera zijn de meningen erg verdeeld. Ik vond het altijd onzinnig, maar het is toch echt reuze handig: URL-etje fotograferen in de krant, even een kiekje maken van iets leuks (om thuis te laten zien en weer weg te gooien).
- batterijlevensduur: de TH55 vind ik nog steeds een spectaculair goede batterijlevensduur hebben; beter zou leuk zijn, maar nodig is het volgens mij niet echt. Van de TX zijn helaas nog geen gegevens. Bij de TH55 heb je het voordeel dat je heel lang MP3's kunt draaien op een lading (25 uur is de specificatie; niet gecontroleerd, maar het is wel *lang*). Dit komt door de aparte DSP chip. Ik betwijfel sterk of de TX zo'n aparte chip heeft en denk (niet: 'weet', maar 'denk') daarom dat de MP3-levensduur aanmerkelijk korter is dan die 25 uur van de TH55.
- 2xSD i.p.v. 1x MS. Dat is een voordeel (kosten en 2 slots)
- behuizing: goed kunststof is in mijn ogen prima; een metalen afwerking kan het uiterlijk wat verfraaien.
- Palm i.p.v. Sony: De TH55 is niet gesupport vanaf het begin (tja, dat zat erin); van de TX mag je, denk ik wel updates verwachten.

Samengevat is de TH55 rijker aan functies en zijn de voordelen van de TX zeer beperkt. Aan de andere kant: de TH55 bestaat niet meer en de TX is voor zakelijk gebruik best aantrekkelijk. Het is zeker geen onaardige machine (*eindelijk* een Wifi i.c.m. 480x320), maar in 2 jaar had meer bereikt kunnen en moeten worden.
Het lijkt wel of Palmone geen forums volgt, denk ik weleens....
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren