Los bericht bekijken
  #4  
Oud 05 februari 2003, 22:01
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@TonyTheDutchy:

Gedurende de trip zie je steeds wanneer je de volgende actie krijgt. Zo zie ik als ik Groningen uit rijdt al op mijn scherm staan dat ik over 53,2 km rechts af moet richting Meppel. Nader ik die afslag (knooppunt Hoogeveen) dan gebeurt er van alles:

Afhankelijk van de snelheid krijg je 600 m tot 1000 m voor de manoeuvre een piep. Dan tot 300 twee beeps, en als 't echt moet gebeuren 3 beeps. Links en rechts af geeft verschillende beeps.

Daarnaast staat aan de rechter zijde van het scherm (met de keus uit 8 soorten pijlen) visueel aangegeven wat je moet doen en loopt er verder een soort zandloper af om nogmaals de mate van urgentie in te kunnen schatten.

Verder staat aan de bovenzijde van het scherm aangegeven welke naam je op de borden moet aanhouden.

Ook staat in de kaart de route fel gekleurd. Daardoor begrijp je al hoe je moet rijden. Om je toch te helpen zoomt bij complexe kruisingen de kaart automatisch in, zodat je ook op de beeldvullende kaart goed kunt zien hoe jij beweegt gezien de felle streep. Ben je weer uit de gevarenzone, dan gaat de kaart weer terug naar je eerdere zoomstand.

En als je dan toch fout wilt rijden, tekent ie voor je uit hoe 't weer goed komt en hoe laat je dan op je afspraak arriveert.

Eigenlijk wel compleet.

De nuance: Het moet gezegd, het programma geeft bij rotondes met een cijfer aan de hoeveelste afslag je moet nemen. Dat zet ie wel eens een verkeerd nummer neer. Gelukkig zie je dat ook op het scherm.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren