Los bericht bekijken
  #2  
Oud 28 februari 2012, 15:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Dit ligt waarschijnlijk aan de manier waarop de webpagina dat scrollen 'opdringt.' Ik heb een half jaar terug gekeken hoe eenzelfde probleem bij De Standaard veroorzaakt werd (zie de discussie daarover). De website wil namelijk 1 pixel naar beneden scrollen. Bij Android en iOS kan je zo opdringen dat de adresbalk verdwijnt (de pagina is immers niet meer helemaal bovenaan gepositioneerd). Websitebouwers weten immers veel beter wat hun bezoekers met dergelijke apparaten willen dan Apple of Google zelf en ze forceren dat dus op die manier (tja).

Gevolg: andere apparaten met mindere browsers komen in de problemen. Ik weet niet of buiten de webOS browser er nog andere browsers zijn met problemen, ik vermoed van niet. Ik heb net even snel gekeken en volgens mij heeft ook de TouchPad geen problemen met de website?

Ik kan me niet voorstellen dat de webOS smartphones nog serieuze updates gaan krijgen. De browser aanpakken zou rigoureus zijn. Wellicht dat webOS-Internals iets kan doen met de Isis browser, maar dat zou goed beperkt kunnen blijven tot webOS 3 (als het al te doen is).
Met citaat reageren