Los bericht bekijken
  #26  
Oud 05 oktober 2001, 16:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die is toch ook nog iets van 500 piek? Dat bedoelde ik met muis ontvangers van 400 a 500 piek. Dat vind ik wel iets meer dan $20 (als in 50 gulden) Je kunt dan ook die "muis GPS" van RandMcNally nemen. Die kost iets van $99. (Misschien komen er nog wat kabels bij maar goed)

Ik zocht naar iets goedkoops wat ik vast in mijn auto in kon bouwen. Bijvoorbeeld een ontvangertje van $20. Dat ik dan mijn palm zo op het dashboard in een cradle ofzo zet en klaar. Ja ja ik ben lui. Het is me blijkbaar teveel werk om de gps op de aansteker aan te sluiten

Maar ik ben ook bezig geweest met zo'n motion detector chip. Waarmee je een tiltsensor maakt. Die kun je gebruiken om de nauwkeurigheid (of eigenlijk de update snelheid) van de GPS kunt verbeteren. Helaas heeft de palm maar 1 seriele poort. Dus ik dacht om een gps met motion detector en programmeerbare chipcomputer te combineren. Die zou dan aan de palm komen te hangen en bijvoorbeeld 10 keer per seconde een actuele locatie geven. In steden is de update traagheid me een doorn in het oog. Je bent de straat ver voorbij als op het display de cursor eindelijk eens op de afslag staat.
Met citaat reageren