Los bericht bekijken
  #85  
Oud 31 oktober 2005, 07:47
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
-2- Het doorkijk effekt is weg bij 'about', 'ga naar' en 'detailinfo', maar nog aanwezig bij zenders, voorkeuren, alarmen en details.

-3- Als de programma's van een zender worden gelijst, selekteert klikken de programmalijn. Met de info knop kan dan het detail worden opgeroepen. Dat vind ik omslachtig, daarom volgende suggesties:
-a- Klikken op de naam: dadelijk naar info.
-b- Klikken op tijd: alarm zetten. Misschien kan een alarmtijd in een rood kleurtje worden weergegeven?
-c- Ipv de datum te lijsten: gewoon ma-di-wo-... (De vrijgekomen plaats kan aan de titel worden gegeven)
-d- Met op en neer een hele pagina doorschuiven ipv maar 1 programma.
-e- Met links en rechts doorschakelen naar de volgende zender.

-4- Als je in het programma overzicht doorschuift met een dag (op - neer) en je komt buiten het bereik krijg je een melding. Scroll je dan met links rechts per vier uur terug, dan krijg je telkens de melding zolang je nog geen data hebt. Kan je het doorschuiven niet beperken tot het begin/einde van alle aanwezige programma's? Naar lege pagina's gaan kijken heeft toch geen zin en dan hoeft er maar een keer wanneer je tegen de grens aanloopt een melding te komen.
2 - ga ik nog naar kijken, maar aangezien de meeste mensen OS 5 draaien heeft die niet de allerhoogste prio.
3 - a: goede suggestie, b: "slechte" suggestie: alarms worden alleen op de detailpagina gezet en dat wil ik zo houden., c: de lijst wordt nog iets anders van opbouw waardoor ik extra ruimte voor de zender nodig heb. Zie je wel in de volgende versie., d: klopt, maar dan kies ik liever voor 5 programma's., e - niet mogelijk.
4 - Nee, sorry niet mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
- 1 - In een programma zijn details staat het alarmwekkertje aan, maar er is geen alarm in de alarmlijst of in datebook.
- 2 - Als je de 4 uur scroll maakt, wordt het opschuiven geanimeerd gedaan.
Richting toekomst zie je de programma's die aan het einde van het scherm stonden, nu doorlopen tot hun eindtijd. De rest daarna is grijs. Hierna wordt de database doorzocht en het scherm volledig hertekend.
Richting verleden schuiven de programma's naar rechts een echo spoor achterlatend van telkens de eerste letter, zodat op het laatst de hele programmalijn volstaat in de programmakleur en met die eerste letter. Daarna wordt de database doorzocht en het scherm volledig hertekend.
Voor mij brengt die hele animatie niets bij, want ik zie aan het eind ervan alleen maar dingen die ik al weet (programma's die aan het einde van het scherm staan) of helemaal niets en dat is puur tijdverlies. Geef mij maar een jump scroll.
- 3 - Voor wat de teksten op de onderste buttons betreft. Alle vier buttons worden minstens driemaal hertekend en bij een redraw is er een pixelcoordinate misalignment, waardoor de teksten ook op de onaangeroerde buttons een klein sprongetje maakt.
- 4 - Bij navigate to werkt 'vandaag' niet om naar de huidige tijd terug te keren.
1 - ????
2 - Op OS4 lijkt alles erg langzaam te gaan, maar ik verzeker je dat het overgrote merendeel van de tijd in het zoeken in databases zit. Helaas kan ik jouw Dragonball niet opwaarderen naar een ARM processor. Dat zul je zelf moeten doen
3 - ga ik tzt naar kijken.
4 - Klopt: "vandaag" is iets anders als "huidige tijd". De huidige tijd is op dit moment ca. 09:00 uur (31/10). Kies je in het navigatieschermpje "vandaag" zonder met de slider 09:00 te kiezen zal hij naar vanavond 20:30 springen (default tijd).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB
Is het misschien mogelijk om een overzichtje van de films op een dag te krijgen, zoals het TV gids kanaal in Avantgo? Dat vond ik altijd wel erg handig.
komt er in.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren