Discussie: Palm pre 2 USA
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 25 november 2010, 14:08
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Betekent dit dan ook dat je een in Nederland gekochte en geactiveerde Pré 1 of 2, niet kunt gebruiken om te telefoneren en te internetten in de USA?
Ik begin het verhaal steeds vager te vinden, of ik begrijp het niet goed..
.............
Zo simpel mogelijk.

Vroeger had je 2 bands GSM's toestellen, en universele 3 of 4 bands. (band = frequentie gebied). Met een 2 bands kon je niet bellen in landen die de andere banden gebruikte.

Tegenwoordig zijn bijna alle GSM's 3 of 4 bands, dus geen probleem lijkt het. Maar GSM is iets anders dan UMTS in spraakgebruik.

UMTS kan voor voor UMTS-telefonie en voor data (3g) gebruikt worden. En het verhaal van de banden gaat nu weer opnieuw spelen omdat onder meer Palm geen 4 bands UMTS toestel heeft. Vermoedelijk ook de Pre 2 niet.

Dus telefonie kan wel in beide landen, maar alleen via de GSM band (incl GPRS?). UMTS en 3G-data kan niet tenzij dat land dezelfde banden gebruikt.

En voor de USA, Japan, Indonesie etc. gaat dan ook nog op dat vele gebieden helemaal geen GSM of UMTS hebben, maar een ander systeem. Dan heb je ook een andere Palm nodig zelfs voor een Amerikaan in de VS (CDMA). Ik hoorde pas van iemand dat hij in Japan via UMTS wel kon bellen, maar via GSM niet.

Simpel?
Met citaat reageren