Los bericht bekijken
  #8  
Oud 10 januari 2009, 10:11
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Oh sorry, ik had je reacties niet gezien in de quotes. Dus ik heb eerder op je sig gereageerd. Hm.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
- hij is nog niet in Nederland te krijgen - Nog nergens b.t.w.
inderdaad, maar het is wel een negatief punt. Bovendien is de versie die nu getoond is EVDO (wat leuker is om te zeggen, als je ieviedoe zegt), maar inderdaad is toegezegd dat er een europa-vriendelijke versie zal komen. De meesten onder ons, inclusief ik, zullen misschien nog de vertraging van de iPhone herinneren. Met wat mazzel is Palm sneller...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- prijs is onbekend, maar hoger dan iPhone* Speculaties
nee, niet echt.Op de vraag: "wordt hij goedkoper dan de $199 iPhone?" had Palm CEO Ed Colligan gezegd:
"Waarom zouden we dat doen, als we een significant beter product hebben?"
Ik verwacht dat hij €399 gaat kosten, o.b.v. US$399->€399=US$550
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- ondersteunt geen Adobe Flash* Weet je dat wel zeker?
Helaas wel. Zie hier, op 2:32 en luister naar het commentaar zachtjes op de achtergrond. "does is support flash?" "no. should it?". Ik denk dat de processor toch nog te langzaam is voor Flash. Het had wel een uitstekende selling argument over de iPhone kunnen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- heeft geen SD (of ander) slot Dus? iPhone en Diamond ook niet, nooit als nadeel gezien
nee? Hm. Tegen de tijd dat de Pre uitkomt is de iPhone vanaf 16G. En de net aangekondigde SDXC gaat tot 2Tb. Goedkope geheugenuitbreiding is wel aantrekkelijk. Maar misschien niet voor iedereen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- kan niet/nauwelijks met één hand gebruikt. worden kwestie van oefening
Ha! ik wil jou nog wel eens éénhandig een iPhone zien bedienen met hetzelfde gemak als een Treo. Zo gaat het ongeveer zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- laden van applicaties is langzamer dan in Garnet, say's who
Sez me. zie filmpje op 0:30. Zie hoe lang het duurt om "contacts" te laden. Hoe lang duurt dat op een Treo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- geen hardware versnelde 3D** Wat wil je met 3d doen dan?
spelletjes, voornamelijk. Maar dat gaat misschien hèt verschil tussen Pre en iPhone worden: de Pre is een serieus apparaat en iPhone een spelletjesding. Hm. Ik zou liever spelen dan serieus zijn, maar toch vind ik mijn Treo erg fijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
[i]
- er is geen Garnet (of ouder) emulator en die komt er waarschijnlijk ook niet** Lees her en der dat er wel manieren komen om oude apps te draaien
Ik voorspel dat er eerder een Palm emulator op de iPhone uitkomt, dan op de Pre. Per slot van rekening was is al een emulator voor OS X

Ik heb er trouwens nog een paar bedacht:
- geen hardbuttons voor opnemen/ophangen, laat staan voor apps.
- lastig om schermbeschermer op te plakken, met die toucharea onder het scherm
Met citaat reageren