Los bericht bekijken
  #71  
Oud 27 oktober 2005, 00:20
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 24-10-05, 08:42 in bericht #43
Een aantal problemen zou ik simpel kunnen afdoen met: hardware/OS probleem
Beste Frans, het is helemaal niet de bedoeling jou of je programma af te kraken. Bijgaande punten waren gewoon mijn ervaringen. Bepaalde punten zijn wensen en sommige dingen zijn bugs of schoonheidsfoutjes. Doe al dan niet je voordeel met de info om je programma te verbeteren.
Citaat:
1. Dit probleem heb ik ook gezien op mijn G18 en lijkt me een OS4 probleem. Had je dit probleem ook in versie 1?
Nee, ik heb de oude versie nog eens geladen en alleen het aboutscreen heeft het probleem van de doorkijk achtergrond. Nu ik er op let is het wel zo dat de andere schermen in V1 wel geen kader hebben, iets wat in andere programma's meestal wel het geval is. De kleurinstellingen en stationrename hebben (in V2) wel een kader en zien er dan ook als een normaal scherm uit.
Citaat:
5. Heapproblemen. Helaas een hardwareprobleem dus.
Een softreset defragmenteert het geheugen, waardoor er een groter aaneengesloten blok ontstaat. Dit is niet te katalogeren als een hardwareprobleem! Maar het is waarschijnlijk ook geen bug als een programma er last mee heeft. Het programma sloot verder netjes af en er was geen reset (of nodig).
Citaat:
6. ??? Misschien hetzelfde ???
Nee, dat was na de soft reset . Trouwens, ik ben niet alleen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram op 19-10-05, 14:49 in bericht #12
Als in stations niets geselecteerd is, en je drukt op 'show/hide' krijg je een 'subscript out of bounds'. Niets selecteren lukt door wat te selecteren en dan met de stylus iets omhoog te slepen.
Ik denk dat je ergens naar een (nog) niet bestaand of geselekteerd array element verwijst.
Citaat:
7. Dit is logisch. Het palet laat 256 kleuren zien, de sliders "Ware kleuren". Als je met de sliders een van de 256 palettekleuren gekozen hebt, laat de palette wel de juiste kleur zien.
Dit is niet het geval. Doe het volgende: kies sport, palette, (getoonde kleur is wit) grijs, ok, nieuws, palette, (getoonde kleur is grijs) blauw, ok, sport, palette. De getoonde kleur is blauw terwijl ik grijs verwacht. Bij RGB was wel grijs te zien.
-Bij palette en RGB kan je wel voor cancel kiezen ipv opslaan, maar bij voorkeuren en zenders niet.
Citaat:
8. Tja, grote databases, dus veel zoek- en sorteerwerk nodig. En dat draait nu eenmaal langzaam op 33MHz. Ook het opnieuw tekenen van een scherm kost op 33MHz meer tijd dan op een OS5 device.
Zou misschien het renderen van de mooie gradient kleuren overslaan tijd kunnen sparen? Of zit toch de meeste tijd in de database opzoekingen? Misschien is er ergens nog ruimte voor optimalisatie? bvb door de PC de database in een betere volgorde te laten zetten of doorverwijzingen te voorzien.
Citaat:
9. Zelfde probleem als 1. ???
Ik denk eerder aan een pixel misalign in de verschillende fases van het hertekenen bij de onderste rij knoppen. Bij de geselekteerde knop is nog een 'schaduw' te zien. Waarschijnlijk moet de verschuiving de indruk wekken van het indrukken van de knop, maar de tekst op de oorspronkelijke positie werd niet gewist.
Citaat:
11. Up/Down is een dag vooruit/terug. Links/rechts is 4 "eenheden" vooruit/terug.
Up is een dag TERUG en down een dag vooruit. Links en Rechts van de 5weg toets doen niets.
Citaat:
12. Sorry, ga ik niet doen. Het automatisch opstarten met de juiste tijd is er op veler verzoek in gekomen en ga ik er nu niet weer uithalen.
Mijn vraag was of het selekteerbaar kon met een preference.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 24-10-05, 10:17 in bericht #46
VTM, Kanaal2 en VT4 toegevoegd.
Dankjewel, dit maakt het programma voor ons Belgen nu ook helemaal bruikbaar!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul op 25-10-05, 18:14 in bericht #55
Zou er in een toekomstige versie ook een categoriekiezer kunnen komen? Met andere woorden: een overzicht van alle sport-, amusement, nieuws-, etc. programma's. Die categorieen heb je er immers toch al inzitten en als extra menuoptie lijkt me dat een handige toevoeging
Ja, dat lijkt me ook een zeer nuttige funktie. Alhoewel misschien niet per kategorie afzonderlijk, maar met een multiselekt voor een paar tezamen. Ik denk daarbij aan hoe ik kategorieen voor de library in Plucker kan samenstellen. De source is beschikbaar, dus je kan zien hoe ze het selektiescherm hebben gebouwd.

Ik zal nog eens hertesten met de laatste versie en je mijn bevindingen meedelen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren