Discussie: opensource
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 maart 2005, 16:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: opensource

Citaat:
Op 15-03-2005, om 17:24 heeft Jeroen dit gezegd in bericht #
Ik wil heel graag een palmdevice, maar ik heb een héél groot probleem met die dingen en dat is dat de makers denken dat gebruikers dom zijn en dus de instellingsmogelijkheden erg klein hebben gemaakt en de software closed-source.
Van de standaardsoftware van palmsource is de broncode wel te vinden (zit iig bij CodeWarrior volgens mij). En van andere programma's? Tja, die worden groottendeels gewoon door bedrijven ontwikkeld, en de broncode van bijvoorbeeld Adobe Photoshop is toch ook niet open source?

Citaat:
Ik ben dus van plan een palmdevice voor 100% op opensource te laten draaien, incl. os. Heeft iemand nog tips voor bijvoorbeeld welke device ik zou moeten nemen, zijn er goede c-compilers voor de device of moet ik die zelf schrijven?
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Voor een Palm V(x) en enkele andere OS3-4 modellen zijn er wel Linuxdistro's, maar daar moet je voor betalen, en de broncode daarvan is vrij zeker niet open.

Maar zou je niet kijken waar je je pda voor gebruikt, in plaats van je blind staren op de open-source mogelijkheden ervan?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren