Los bericht bekijken
  #7  
Oud 28 maart 2007, 08:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik ben het met je eens wat betreft de cardreader programma (dat mag van mij zelfs in het OS, anno 2007) en het backup programma (die mag Palm standaard erbij doen). Sony Clie had overigens *en* een cardreader programma *en* een Backup programma standaard.

Ik vind niet dat het missen van een fatsoenlijke filemanager in het OS of het missen van een cardreader functie in het OS tegenwoordig nog kan. In 1996 had je inderdaad nauwelijks portable MP3's, kon je zeker geen office documenten op je PDA meenemen, had je nog geen digitale camera met foto's e.d., maar de laatste jaren is het argument "het PalmOS is zo simpel in gebruik dat een filemanager niet noodzakelijk is" gewoon kul geworden.

Als je nu een Secure Digitalkaart erin propt krijg je de programma's in Palm/Launcher te zien. Een beginneling hopeloos op zoek naar zijn documenten of foto's kan zoeken tot hij een ons weegt. Hoezo intuitief?

Ik weet zeker dat dit in de volgende PalmOS versie eindelijk aangepakt wordt. En zo is de cirkel weer rond naar de notie dat we nog steeds met PalmOS 5.4.9 opgescheept zitten, niet omdat het de bedoeling was of dat het zo'n enorm goed product is, maar omdat met al die rompslomp Palmsource of Palm zelf nooit echt meer verbeteringen in het OS zelf geschreven heeft, de laatste 5 jaar.

Wat Colligan ook zei tijdens de kwartaalcijfers: 3G snelheden (UMTS) is niet mogelijk met het huidige PalmOS. Daar zullen de fundamenten echt op de schop moeten om met de tijd mee te gaan. En dat werd tijd ook.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren