Los bericht bekijken
  #18  
Oud 27 maart 2013, 14:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gespy Bekijk bericht
Top! Ben al een tijdje van plan me weer te gaan verdiepen in het WebOS App ontwikkelen. Heb in het verleden wel al eens wat gespeeld met Mojo, maar ga natuurlijk liever verder met Enyo 2. Werd een beetje ontmoedigend door de Enyo.js site, waar het toch vooral over andere OS'en gaat en WebOS bij low-priority staat.
webOS 2 en 3 hebben voor het Enyo team inderdaad geen prioriteit meer, Open webOS zal overigens wel ondersteunt worden. Dat heeft vooral te maken met de browsercapaciteiten van oudere webOS versies. Ten opzichte van Enyo1 (welke voor webOS 3 is ontwikkeld) is Enyo2 veel sneller en universeler, maar bepaalde zaken werkten niet of nauwelijks onder webOS 2 (dus de smartphones). Inmiddels werkt het grotendeels wel (denk ik), ik heb nog geen grote problemen gezien (behalve dan dan ik Enyo1 subjectief bekeken mooier vind ogen, Enyo2 is visueel en technisch simpeler opgezet en daarom dus sneller).

Iets breder gekeken naar webOS: volgens mij is het nu zo dat alles omtrent webOS en Enyo overgegaan is naar LG, behalve de ondersteuning van bestaande apparaten, waaronder ook webOS versies 1 t/m 3. Dat maakt het ook al minder waarschijnlijk dat men nog werkt aan Enyo2 support daarvoor.

Overigens is Enyo2 zo gemaakt dat er niets van webOS specifieke zaken te vinden is. Je zal dus sowieso gebruik moeten maken van een library welke dat compenseert. Je kan webos-lib gebruiken of Apache Cordova (voorheen heette dat PhoneGap). Het Enyo team raadt aan Cordova te gebruiken, omdat je dan meteen goed zit als je ook naar Android of iets anders wil exporteren. Wil je enkel webOS ondersteuning, zou ik voor webos-lib gaan. Dat is minder omslachtig, je hoeft enkel die library toe te voegen.

Ik zou zelf in ieder geval nu wel voor Enyo 2 gaan en niet meer Enyo1. Spoorinfo heb ik gemaakt (of in ieder geval ben ik begonnen) in december 2011, toen Enyo2 nog niet bestond of (gedurende 2012) beperkt functioneel was. Ik heb inmiddels wel gekeken naar Enyo2 en ik kan in ieder zeggen dat de documentatie beter is en dat is altijd fijn
Met citaat reageren