Los bericht bekijken
  #24  
Oud 09 november 2004, 07:08
Arthurol
Guest
 
Berichten: n/a
Hoewel ik graag een goed tegengewicht zou willen zien voor Amerikaanse producten als Windows, is Linux helaas geen optie, zeker niet voor een PDA. PDA's zijn grafisch georienteerd en moeten handig zijn. Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat je een grep commando gaat intikken op je pda als je een adresje zoekt. De grafische schillen die op Linux verkrijgbaar zijn, zijn uitsluitend voor nerds. Je kunt nog geen 70% ermee bedienen, het is niet intuitief en vaak uitsluitend gemaakt om op het eerste oog er cool uit te zien.

Helaas gaat het vaak ook fout met de PDA programmatjes. De nieuwste versie van Doc2Go bijvoorbeeld heeft de GUI conventies van Palm helemaal losgelaten omdat men dacht dat een 3d button bar vast cool zou zijn. (Alleen op de wereld) Elke consistentie is zo snel zoek en je PDA veranderd in een bonte collage. Geef mij maar een strak consistent design, desgewenst eens in de x jaar aangepast (palm OS6?)

Dan nog even over hotsync. Het feit alleen al dat je een volledig overbodige agenda/notitie applicatie (palm desktop) op je PC moet zetten, omdat je je palm wilt syncen met outlook vindt ik ziek. Palm desktop is misschien leuk voor een aantal mensen, maar de onlosmakelijkheid van hotsync snap ik niet. Er zit wel een aardige poging in om een modulair systeem op te zetten met conduits, alleen kun je ze niet beheren of alleen de conduit opnieuw installeren.(ja er is progje met een afschrikwekkend slechte interface te koop, maar zelfs dat is een lapmiddel). De user interface is ronduit slecht. Veel conduits hebben daarom maar zelf een interface (doc2go, versamail), waardoor e.e.a. niet gemakkelijk, snel en simpel te bedienen is.. Het is dat ik niet veel tijd heb, mijn handen jeuken om iets normalers te maken..