Discussie: Palmclub Top 10
Los bericht bekijken
  #80  
Oud 26 augustus 2004, 23:29
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Laat ik dan ook eens een duit in het zakje doen.
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn. Hup, wat nieuwe mensen erbij en we kunnen weer met frisse energie verder, ware het niet... (en dat moet jij ook weten, Susan) dat het in de praktijk toch wel redelijk moeizaam gaat om mensen te vinden die (a) geschikt zijn, en (b) bereid zijn zich ergens aan te committeren. Dat geldt trouwens ook voor de aanstichter van deze discussie: we hebben Arent heel vaak gevraagd om mee te helpen, maar hij - net als zoveel anderen - geeft de voorkeur aan vrijheid blijheid (daarbij moet ik overigens wel zeggen, dat we zijn bijdragen en toewijding altijd heel erg hebben gewaardeerd).

Maar die vrijblijvendheid is onvoldoende basis om een community draaiend te houden. Daarvoor heb je mensen nodig waar je altijd op kunt rekenen en die bij wijze van spreken 's nachts hun bed willen uitkomen wanneer de webserver down is. Die op hun vakantieadres de boel nog in de gaten houden. Die bereid zijn om constant achter mensen aan te zitten, en ze op vriendelijke wijze duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om een halfjaar bezig te zijn met een review. Die ondertussen de fabrikant blij proberen te houden, door zelf dan maar even een review tussendoor te schrijven. Op het forum hangen genoeg mensen rond die fanatiek meepraten in discussies. Dat is fantastisch en heel erg nuttig, maar voor het in de lucht houden van een community komen nog andere dingen kijken dan meepraten in het forum. Veel mensen hebben er domweg geen zin in om verplichtingen op zich te nemen.

En misschien zijn we zelf ook wel iets relaxter en realistischer geworden: in die zogenaamde "goeie ouwe tijd" kwam het wel eens voor dat ons privéleven bijna volledig in dienst stond van de Palmclub. We gingen privé-afspraken in het weekend afzeggen, omdat de software-nieuwsbrief zo nodig af moest. Dat naieve enthousiasme verdwijnt na verloop van tijd, omdat je gewoon ook recht hebt op een priveleven. We staan toch niet in dienst van jullie? We doen dit als vrijwilligers, we stellen de website en de informatie daarop gratis ter beschikking. Mijn stelregel: als iets gratis is, heb je geen recht om te klagen. Als je vindt dat er iets beter kan: OK, kom maar op! Je bent welkom om er iets aan te doen. We zitten niet vanuit een ivoren toren de boel te besturen. Iedereen die een goed idee heeft kan de middelen krijgen om verbeteringen door te voeren.

Wat veel mensen misschien niet beseffen, is dat er de afgelopen tijd wel degelijk hard op de achtergrond is gewerkt aan zaken die voor de doorsnee bezoeker niet zo opvallen: we zijn twee keer van server verhuisd door onverwachte problemen, we zijn druk bezig met de voorbereiding van iTrendz, en er wordt ondertussen ook nog steeds gewerkt aan een vernieuwing van de site. OK, misschien hebben we de nieuwe website in ons enthousiasme (ja, dat is er wel degelijk!) te snel gepresenteerd tijdens de najaarsmeeting, en hebben we de technische problemen waar we nog tegenaan zouden lopen onderschat. Ik vind het ook frustrerend dat het zo lang op zich laat wachten, maar ik ga de mensen die ermee bezig zijn niet opjagen, omdat ik weet wat zij zoal aan hun hoofd hebben.

Uiteraard staan we open voor nieuwe bestuursleden en vers bloed. Ondanks dat we daar in het verleden meerdere keren naar gevraagd hebben, is deze thread wederom een goede aanleiding om dit weer eens onder de aandacht te brengen. Denk je zelf geschikt te zijn en je te kunnen committeren aan een bestuursfunctie: stuur een e-mail naar bestuur @ palmclub.nl of naar mij.

Het is absoluut niet onze bedoeling om terug te schoppen en normaal gesproken doen we dat - voor zover ik weet - ook nooit, maar deze thread vroeg gewoon om een reactie.

Om nog even kort op de belangrijkste klacht van Arent, de verouderde informatie, terug te komen: Roel heeft bij de actieve leden van de Palmclub behoorlijk achteraan gezeten om de tips-sectie te vernieuwen. Tot nu toe met weinig succes. Mensen die niet zozeer staan te trappelen om een bestuursfunctie, maar wel een bepaalde tipspagina onder hun hoede willen nemen en regelmatig willen actualiseren: wees welkom!
__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 26 augustus 2004 om 23:45.