Discussie: Palm Treo Pro / 850
Los bericht bekijken
  #82  
Oud 02 december 2008, 17:45
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Question Ervaring Treo Pro WM6.1

Ik heb mijn Treo Pro alweer verkocht!

Veel redenen, maar hoofdreden is toch WM6.1
Oké ik ben misschien bevooroordeeld, heb al Palm sinds de Treo 180g, maar zal proberen wat 'objectief' op een rijtje te zetten.

  • Al zijn geheugen, processor etc.etc. vele malen meer dan mijn Treo 650, toch werkt het allemaal niet sneller! eerder een fractie langzamer. Vanuit het hoofdscherm bijvoorbeeld op de hard-button mail drukken en je ziet het verschil. Het zandlopertje van mijn PC had ik op een smartphone (op zware proggies als Tomtom na) niet zo vaak en snel verwacht!
  • WM6.1 moet netwerken en connecties heel makkelijk maken, maar iets simpels als voorkeursnetwerken en zgn. fallback instellen afhankelijk van de aanwezige signalen (Snappermail kan dat op mijn Palm) blijkt lastig en misschien zelfs ondoenlijk op de Pro.
  • Veel functies zitten zo 'diep' , probeer maar eens een simpele wekker te zetten! Pfffff....daar wordt je pas moe van.
  • Agenda en Contact functies idemdito, moet je eigenlijk ook alweer Agendus o.i.d. aanschaffen om het prettig werkbaar te maken.
  • SMS: Zelfde verhaal : geen native ondersteuning van bijvoorbeeld smiley's en als je de verkeerde toets indrukt tijdens smsen kun je zomaar in je e-mail box komen. (je kunt terug natuurlijk, maar dan wel ff je hele 160 tekens opnieuw intypen!)
  • Al best veel 'freezes' en enkele resets gehad....
  • Ik betrapte mezelf erop dat ik al heel snel de bijeengespaarde functies en proggies van de Treo 650 ging missen. Bij WM6.1 allemaal nét niet qua functies en instelbaarheid.
  • De Device-ID veranderd soms (kan ook zijn na een reset ). Da's leuk syncen hoor! Zeker als je 2 pc's en een laptop heb.....!
  • Om de resolutie echt op 320x320 te krijgen heb je ook alweer een extern programma nodig (RealVGA). Met als gevolg dat niet ŕlles er even strak meer uitziet.
  • Ik kan nog wel even doorgaan, maar wil ook wel reageren als iemand iets specifieks van mijn ervaringen wil weten.
  • Al met al: zéker een mooi toestel, zéker goede specs, maar WM6.1 is het zéker niet voor mij! Ik wacht met smart op de Nova-release en schaf die dan ook aan verwacht ik. Aan de maker HTC van dit toestel ligt het dus niet.....c'mon Palm...hurry up!
Met citaat reageren