Discussie: Palmclub Top 10
Los bericht bekijken
  #78  
Oud 23 augustus 2004, 01:03
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Het is moeilijk te begrijpen waarom je twee stukjes van mijn tekst het stempel nostalgie geeft. Het eerste stukje dat je als nostalgie aanmerkt zijn Top10-feiten en een trend die je uit de Nedstat cijfers kunt lezen. Het zijn hedendaagse feiten die aangeven dat de belangstelling voor de Top10 langzaam maar zeker instort. Een oproep om de Top10 daarom te dumpen is het tegengestelde van nostalgie. In het tweede stukje dat je als nostalgie aanmerkt staan feiten en kritiek die aangeven dat er geen vernieuwing is en dat de Palmclub in de sitiatie van een jaar of twee geleden is blijven steken. Ook dat is het tegengestelde van nostalgie. Geen nostalgie in mijn tekst dus, maar een Palmclub die in nostalgie is blijven steken.

Citaat:
Je hebt deels ongelijk: voor mij als 'starter' zoals jij het noemt, is deze site van *grote* praktische waarde geweest.
...geweest..., dat bedoel ik. De informatie veroudert snel en veel nieuws komt er niet bij. De waarde van oude informatie wordt met de dag minder omdat steeds minder mensen er wat aan hebben. Als archief zou het nog een tijdje een nuttige functie kunnen vervullen als de toegankelijkheid wordt verbeterd met bijvoorbeeld een goede zoekmachine.

Citaat:
Juist als starter voel je het verschil met die ooit zo grote Palmsite niet.
Op Palm-gebied ben ik geen starter (of beginner of newbie of hoe je het noemen wilt). Is het een startersclub waarvan ik te lang lid ben gebleven? Beginnersclub klinkt echt te onvriendelijk hoor... Ook steeds meer starters zullen afhaken omdat ze niets kunnen beginnen met oude informatie. Nieuwe Palms komen en gaan en de Palm's van Sony houden op te bestaan...

Citaat:
Deels heb je gelijk: er moet nodig een bezem door de site. Veel links lopen dood, veel andere info is verouderd.
Zo is het. De info en de site zijn vooral oud. Betere en actuele software-overzichten vind je op tientallen andere sites.

Citaat:
Maar misgun de 'starters' van nu niet het plezier dat jij kennelijk ook met de 'oude' Palmsite hebt gehad.
Het Palm-leven gaat door, maar misschien niet voor nostalgische Palm-geesten. Bijna niemand heeft behoefte aan oude informatie of kwalitatief matige adviezen in een forum. Ik gun iedereen plezier, maar ik gun niemand verouderde informatie. Als het zo doorgaat is dit over een tijdje een heel klein Palmclubje omdat er steeds minder belangstellenden zijn voor steeds ouder wordende informatie en steeds matiger adviezen. Mij best als er iemand gelukkig mee is.

Citaat:
Zet je 'kennersbril' af en zie hoe veel nuttigs de site biedt.
Kennis of ervaring kun je gelukkig niet zomaar uitschakelen. Ik heb dus met kundige en ervaren Palm-bril op gezocht naar nuttigs. Helaas weinig kunnen vinden. Het is toch vooral oud of van matige kwaliteit, verzameld in een verouderde website. Maar hé..., dat is precies waar ik over begonnen ben...