Discussie: Palm en PIM
Los bericht bekijken
  #11  
Oud 24 juni 2009, 14:11
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
De kracht van de Pre zit hem in het altijd online zijn, en ik zie dat als een voordeel voor m'n drukke leven, niet een nadeel.
Of het een voor- of nadeel is zal afhangen van de manier waarop Palm het online zijn heeft toegepast. Voorbeeld Android G1. Het syncen met de Google servers verloopt behoorlijk soepel en op de achtergrond. Ik merk weinig van vertragingen. Voorbeeld iPhone en Pocketinformant. dit is een regelrechte ramp. Omdat Apple geen achtergrondprocessen toestaat kan dit programma pas synchroniseren zodra het is opgestart...met alle vertragingen van dien. Pocketinformant kan hier overigens weinig aan doen.

Ook ik vind de PIM functionaliteit van doorslaggevend belang maar elke fabrikant lijkt er weinig of geen behoefte aan te hebben om dit op een goede manier te implementeren...dat het goed smoelt lijkt belangrijker te zijn dan goed functioneren. ik ben zelfs al weer met Windows Mobile aan het stoeien geweest omdat dit het minst slechte alternatief lijkt te worden (even los van Palm)...of toch maar weer naar een TX
Met citaat reageren