Los bericht bekijken
  #5  
Oud 16 juni 2003, 15:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 16-06-2003, om 14:43 heeft JMu dit gezegd in bericht #4
@r2d2,

Hoe zit het met ondersteuning van databases (relaties, indexen, veldtypes, etc)? Zit er in NSBasic nu een out of the box RDMS in, of moet je dat net als bij vorige versies min of meer zelf gaan bakken?

JMu
@JMU:
Één index op een database is in NSBasic standaard. Met de opdracht res=dbRead(db, key, data...) krijg je de data voor de gegeven key.
De mogelijke veldtype zijn de standaard typen integer, double/float, string, date, time en UDT (user defined type = een verzameling van de vorige)

relaties mag je idd zelf gaan bakken. (Net als in bijvoorbeeld C)
EWr zit dus geen RDMS in, maar eerder iets van een DMS waarmee de R te maken valt.
Voor applicaties die niet meer dan 5 gekoppelde databases per app gebruiken heb ik dat nog niet als een nadeel ervaren. Voor complexere databases zou ik een binding met ODBC of MySql erg handig vinden, maar dan heb je het dus niet meer over lokale databases.


Dit aspect is een duidelijk pro voor SF!

@MEXZ:
Ik begrijp overigens niet goed wat je op een Runtime tegen hebt. OrpForms, maakt zelfs met runtime nog iets kleinere apps als NSBasic.
In het algemeen kun je met veel applicaties en één runtime veel geheugenruimte winnen!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren