Los bericht bekijken
  #53  
Oud 25 november 2002, 01:56
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat betreft die prijzen heb ik het ook maar even exact opgezocht dan. Het gaat dus om de introductie prijzen in de VS. De eerste Palm Vx kostte $365, de eerste M505's en M515's werden in de VS verkocht voor $400. De tungsten-t kost nu $500. daar zit toch duidelijk een rap stijgende trend in. Het meenemen van de Palm Vx in deze lijst lijkt me overduidelijk. Dat was toen ook het topmodel en de discussie is nou juist dat die steeds duurder worden. Een PC met kleuren scherm kost nu ook minder dan een PC met monochroom scherm een paar jaar terug. De suggestie van Roel was dat de prijs gelijk bleef terwijl de functionaliteit toenam. De prijzen in de VS laten dus duidelijk een ander verhaal zien.

Ik moet overigens wel toegeven dat de Tungsten-T in Nederland relatief goedkoop word geleverd. Het verschil tussen de prijs hier en die in VS is absoluut de moeite niet meer. Dat was een paar jaar terug wel anders. Toen ik mijn Vx wilde kopen kostte die hier F 1000 en in de VS $300 (iets van F 700). Dus toen scheelde het 40% en nu iets van 20% (alleen de BTW dus eigenlijk). Dat maakt de prijzen in Nederland inderdaad wat moeilijker te vergelijken. Maar we hadden het dus ook over de prijzen in de VS (omdat de bedoelde bladen en de review sites hoofdzakelijk uit de VS komen)

Maar nogmaals, ik denk dat die onafhankelijk bladen het eerder vergelijken met een Pocket PC met 64MB, 300Mhz ARM voor $350.


Citaat:
Bekijk deze thread maar eens, het is maar wat je marginaal sneller noemt!
Koekiemonster,

Dat heb ik gedaan. De Tungsten-T is in die (nogal dwaze) benchmark 2 keer zo snel als een Palm M515. Maar dat is dus precies het resultaat wat ik bedoel. Misschien dat mensen het vergeten, maar de Sony Clie T675C is ook ongeveer 2 keer zo snel als een Palm M515 (66Mhz tov 33Mhz). Vooralsnog zit er dus blijkbaar niet veel snelheidsverschil tussen een 66Mhz dragonball en een 144Mhz ARM. Palm belooft overigens "slechts" 50% snelheids winst (tov een T675C). Het beste wat ik tot nog toe gezien heb is dus iets van 20%.

Maar goed, die test zegt echt absoluut niets. Een beetje compiler optimaliseert die "for loop" gewoon weg

Wel verbazingwekkend dat die Sony NX nog weer twee keer zo snel is als de Tungsten-T. Het verbaasde me al dat een NX gebruiker een aanzienlijk snelheidsverschil bemerkte tussen een NR70 en een NX. Voor Palm M515 -> Tungsten-T gebruikers is het logisch dat die een snelheids verbetering zien (dat scheelt dus een factor 2). Logischerwijs is de stap van 144Mhz naar 200Mhz ook nog een stuk sneller. Maar een factor 2?
Met citaat reageren