Los bericht bekijken
  #17  
Oud 30 april 2007, 20:09
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Deze KPN aanbieding moet je niet doen!
Als je goed leest kan het zo zijn dat je maximaal maar 5MB per maand mag downloaden. Bij de fair use policy staat dat je niet meer mag downloaden dan 10x het gemiddelde van wat andere gebruikers downloaden. Dus je kan mazzel hebben als iedereen 1 GB per maand download of pech als iedereen maar 5MB download. Ook kan je geen push-email ontvangen. Niet VPN'en en geen VOIP (maar dit laatste kan bij velen niet). Ook mag je Treo niet als DUN gebruiken voor je Notebook.

Ik weet niet wat er precies met de databundels van Telfort gaat gebeuren, maar voor €17 per maand heb je bij Telfort wel 200 belminuten (€6,95) én een 1GB data bundel (€9,50). Zie GSMWEB.NL - Telfort Sim Only aanbiedingen. Geen aansluitkosten, geen verzendkosten! Onbeperkt bellen! . Dus geen onbekende databundel zoals bij KPN, maar echte harde data van 1 GB. Misschien dat personen die al een databundel bij Telfort hebben en vermoedelijk een brief hebben ontvangen omtrent de voortgang van mobiel internet via Telfort, deze inhoud even willen delen. Zal anders morgen ook even met Telfort bellen/emailen/chatten.
Lijkt mij dat Telfort gewoon internet blijft aanbieden, behalve dat het nu al een paar dagen plat ligt.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd of dat de gewone EDGE bundel een GPRS bundel wordt, en komen er dan nieuwe UMTS bundels bij?
Of wordt de EDGE bundel een UMTS bundel, maar met een aangepaste snelheid?

Als Telfort eerlijk is, maar wie is dat tegenwoordig, moeten ze gewoon een UMTS bundel aanbieden die geknepen is op 240Kbit/s (EDGE snelheid). KPN knijpt de UMTS snelheid ook met hun €10 aanbieding. Dus het is mogelijk!
Ik hoop dus dat Telfort dit doet. Dan is het natuurlijk veel interessanter om bij Telfort te blijven dan KPN.

Maar zelf zou ik nooit naar KPN gaan. Liever een ander of bij Telfort blijven, maar niet naar een provider die vroeger een Internet bundel aanbood als UMTS en het met kleine lettertjes zei dat het geknepen is op 128Kbit/s. Dat is onwetenden, die denken een UMTS snelheid te krijgen, een poot uitdraaien of te wel oplichten. Het is dat ik al vaker hierover melding heb gemaakt, ook bij KPN, waar tot voor kort het zelfs nog maar 64Kbit/s was. Schande! Bied het dan aan als UMTS Low Speed. Dan gaat er tenminste een belletje rinkelen bij een consument. Want hoeveel consumenten zullen weten dat UMTS maximaal 384Kbit/s is ipv 128Kbit/s.
Voor HSDPA geldt nu trouwens een snelheid van maximaal 1.8Mbit/s, wat uiteindelijk 14.4Mbit/s moet worden.
En nu bied KPN zogenaamd onbeperkt surfen aan tot je de kleine regeltjes leest. Ik moet zeggen, ze hebben het wel goed gebracht: Surfen ipv downloaden. Als je van Russische Roulette houd moet je inderdaad voor KPN kiezen. Ik hoop dat alle KPN klanten 33GByte (128Kbit/s per 30dagen) per maand gaan downloaden. Zal moeilijk gaan, maar met een 8GB SD kaartje en deze steeds uitlezen op je PC kom je er al aardig.
Met citaat reageren