Los bericht bekijken
  #9  
Oud 29 juli 2006, 22:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looijen
Zojuist heb ik een nieuwe poging gedaan om de Desktop software te installeren via de veilige modus. Ik kreeg toen de foutmelding: 1607 Unable to install InstallShield Scripting Runtime.

Wat mij meer opviel was dat ik dat ik een Windows XP Media Center Edition heb. Zou dat de boosdoener zijn? En zou dit op een of andere manier te ontwijken zijn?

Dick
Het lijkt me heel erg stug dat dat de boosdoener is. Media Center is niet een heel speciale variant van XP, alleen wat extra software... Ik denk eerder dat het probleem in de Installshield Scripting zit, daar heb ik op mijn werk ook aardig wat keren ruzie mee gehad. Als de de foutmelding error 1607 installshield in intypt, dan zal je ook zien dat het een vrij bekende fout is, met zeer veel mogelijke oplossingen en mensen die die foutmelding ook hebben gehad, met een diversiteit aan oplossingen.

Wat bij mij in de regel werkt zijn twee opties, de eerste is het verwijderen van Installshield via toevoegen/verwijderen software, en daarna de palm desktop nogmaals proberen te installeren. Werkt dit niet dan kan je ook via de website van Installshield de nieuwste versie downloaden en installeren, en het daarna nogmaals proberen. in 99% van de gevallen zal bovenstaande je problemen oplossen.

De Palm helpdesk dicht ik op het gebied van Windows weinig kennis toe, je kan dat beter hier op dit forum vragen, daar zal je vaker een verhelderend antwoord krijgen.

Wel zonde dat je door een dergelijke 'terugslag' je Palm meteen hebt teruggebracht. Ik ben er van overtuigd dat het opgelost kon worden...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren