Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 oktober 2003, 19:50
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Thumbs up Hoera ook ik heb een Sony Clié NX73V.

Ik ben ooit begonnen met een Casio daarna Psion en dan de Palmreeks.
Palm 3 dan Palm V en toen de overstap naar Sony Clié NX70V.
De Sony sloeg voor mij alles. Duidelijk display, goede software en wat een mogelijkheden.
Foto, Video, Mp3, Voiceopname enz..
De Palmclub volg ik al vanaf het begin en heb nog de gratis diskette die ik gekregen heb bij de oprichting (nostalgie?)
Inmiddels verandert er veel en werd de Sony Clié NX73V aangekondigd.
Uiteraard even gevolgd op het forum van de palmclub en hier en daar een vraag gesteld. Wat is het verschil tussen de NX70V en de NX73V.
Ik zelf vind bv. De variableBitSnelheid bij MP3 belangrijk en kreeg inderdaad de bevestiging dat dit wel bij de NX73V werkt. Software was verbeterd en de hardware is compacter dan de NX70V.
Vandaag vanuit Utrecht naar Rotterdam om bij de PDAshop een heuse NX73V te kopen.
Mooie zaak en erg vriendelijk geholpen.. (Ouderwets??)
Thuis uiteraard meteen de Clié NX73V aangesloten om te laden. Heb begrepen via het forum dat dit minimaal 4 uur heeft te gebeuren. En dan.. bekijken..ruiken… horen en voelen…
Hij is compacter dan de NX70V.. Helaas, de VariabeleSnelheid bij de MP3 werkt niet.. dus is niet aanwezig in de software.
De Stylus is … ja… wat zal ik hier over schrijven. Gewoon Jammer. Die van de NX70 ging nog net maar dit is de NX73V totaal onwaardig. Een klein staafje wat de indruk geeft volwaardig te zijn na dat het uitgeschoven is.. Bij ons werkte dit staafje op de lachspieren. Toch erg jammer voor zo een klasse apparaat. De kleur (tinanium) is zeer fraai maar begrijp niet waarom de cradle dan in de kleur van de NX70V blijft. Een soort zilver met Titanium... zal wel over nagedacht zijn maar lijkt op een commerciele oplossing. Volgens mij horen de kleur van de Cradle en de NX73V niet bijelkaar. Eerlijk is eerlijk maar het schrijven op het scherm bij de NX70V werkt prettiger en directer. Zoals ik al eerder las hier op het forum…Het went wel…. Zal ook wel zo zijn, maar toch jammer.
Dan nog even een puntje… de aan/uit schakelaar zit nu aan de zijkant en in de cradle maakt dat gefriemel het niet gemakkelijker. Bij de NX70V zat gewoon een schakelaar bovenop.
Heb ik nu alleen maar kritiek??
Nee hoor.. ik ben blij dat ik hem heb maar wil alleen mijn eerste reactie ventileren.
Mensen zijn geneigd om de materie die zij bezitten naar de hoogste hemelen te verwijzen en dat is heel goed te begrijpen.
Misschien krijgt deze tekst een vervolg en zal er wat dieper op de NX73V worden ingegaan.
Mijn conclusie nu is.. Koop een NX73V want volgens mij is het op dit moment de top.
Heb je een NX70V dan zal het banksaldo en de goodwill hebben te beslissen.
Ik heb het opgelost.. want de NX70V en de NX73V zijn in mijn bezit…

Tot 6 November in de Jaarbeurs Utrecht

AD




Laatst gewijzigd door miniad; 14 oktober 2003 om 21:29.
Met citaat reageren