Los bericht bekijken
  #16  
Oud 01 mei 2008, 01:24
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
De image via de link doet het, ik heb hem ook op mijn lifedrive (op een cf-kaart).

Paar mogelijke oplossingen:
Belangrijke vraag: Heb je een cf-kaart die in de lijst met compatible cf-cards staat (Howto replace microdrive with compactflash in Palm LifeDrive - Wikihowto: a howto site anyone can edit.
Als je die niet hebt, wil het alleen met powerdrive (en daar heb je een andere lifedrive voor nodig).

Heb je in Cygwin het volgende commando gebruikt:
$ dd if=ldmd.img of=/dev/sdd

ldmd.img is de naam van de lifedrive image, deze staat bij mij in C:\cygwin\home\Rolf

sdd staat bij mij voor mijn cardreader (sda is in cygwin eerste harddisk partitie 0, sda1 is de eerste harddisk partitie 1, sdb is de tweede fysieke harddisk partitie 0, etc. in mijn geval twee harde schijven sda is de eerste disk, sdb de tweede, sdc is in de card reader het MMC,SD slot de eerste die ik tegen kom in de windowsverkenner en sdd is het CF slot. zie voor naming ook: Special filenames)
Het hele mount verhaal in de wiki heb ik niet gebruikt.

Het een en ander word ook heel duidelijk in deze treath op de palmclub beschreven: http://www.palmclub.nl/forums/palm-l...pactflash.html maar die heb je vast wel gelezen.

Een laatste oplossing zou kunnen zijn de stroom er helemaal af te halen door de batterij los te maken, een paar uur te wachten en het geheel weer in elkaar zetten (zie ook de wiki, onder Reassemble LifeDrive with compact flash card).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren