Los bericht bekijken
  #14  
Oud 01 april 2007, 20:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Een beetje off the record maar ik hoop dat de interface goed en mooi is... als ik even kijk naar de nieuwe zenzui interface van MS
YouTube - ZenZui Demonstration Video
Ik vind die presentatie heel iPhone-sque. Het ziet er supergelikt uit, maar:

1) De video gaat alleen over navigeren: hoe het is om ECHT de interface te gebruiken, bijvoorbeeld als je op zoek bent naar informatie, is nog maar de vraag. Zijn de lettertjes niet te klein, dus moet je niet steeds inzoomen etc. ?

2) Alle pagina's schijnen instantaan te laden. Iedereen met praktijkervaring mobiel internet weet dat wachten op een pagina een normale bezigheid is. Als de iPhone een super-desktop browser heeft ingebouwd, betekent dat het ook super-veel informatie moet downloaden voordat het de pagina kan laten zien: dat betekent wachten. Vooral omdat EDGE nu niet echt flitsend snel te noemen is. Dat wachten heb ik niet zien gebeuren bij de iPhone demonstratie en de flash-presentatie, en is wel een afknapper voor de gebruiker. Zelfde als met die Zenzui presentatie: alles leek via de cache te zijn geladen, ja, lekker is dat.

Ik hoop dat Hawkins' dingetje genoeg gelikt is om "ooh en aah" te laten horen van de pers en potentiele gebruikers, maar dat het efficient genoeg is om nuttig te zijn. De safari browser op de iPhone lijkt me dus een typisch voorbeeld van geliktheid die in de praktijk heel, heel erg gaat tegenvallen in gebruiksgemak. Iedereen die Picsel Browser wel eens op zijn Palm heeft gezet, kan dat beamen. Ook hier wordt alles 100% zoals op de desktop weergegeven, kun je heel makkelijk inzoomen door met je vingers te bewegen, maar jemig zeg, 90% van de tijd ben je bezig te navigeren en maar 10% van de tijd om echt eens goed te kunnen zien wat er nu op het scherm staat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren