Los bericht bekijken
  #43  
Oud 04 november 2005, 15:24
Rikkie
Guest
 
Berichten: n/a
Vorig jaar heb ik mij Michelin V2.5 aangeschaft (een beetje in de wetenschap dat Michelin een gevestigde waarde is voor kaartmateriaal). Dit bleek achteraf toch wel een vergissing. Verschillende updates (ondertussen V3.2) en beloftes van Michelin later is de gebruiksvriendelijkheid nog steeds ver te zoeken. Wat ik wel moet toegeven is dat V3 al veel moderner oogt dan de spartaanse versie 2.5.
Veel voorkomende bugs:
-Op de autosnelweg opeens een afslag moeten nemen waar er geen is
-Veel herberekeningen tijdens de reis, meestal op de momenten dat je het meest navigatie nodig hebt
-Geen mogelijkheid om tolwegen te omzeilen
-Foutief kaartmateriaal, zelfs in Frankrijk stuurt Michelin je doodlopende straten in, of straten met éénrichtingsverkeer.
-Alleen maar routeplanning van A naar B, geen mogelijkheid om via C te gaan.
-Geen mogelijkheid om kaarten te kombineren, je kan bvb geen route plannen van Belgie naar Spanje.
Volgens Michelin zou dit allemaal mogelijk zijn in Versie 4, die kortelings zou verschijnen. Deze zal weerom niet gratis zijn voor bestaande gebruikers en de vraag is dan nog of deze gebruiksvriendelijker zou zijn.
Besluit: ik heb een demo gezien van TomTom en denk er sterk aan om over te schakelen.
Dus ViaMichelin TomTom
Met citaat reageren