Discussie: Ipaq h3850
Los bericht bekijken
  #15  
Oud 25 juli 2002, 18:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hier ga ik toch even op reageren. Niet om een flame-war te starten, maar gewoon punt voor punt behandelen.

Ten eerste ben ik Microsoft fan.
Moet kunnen.

Ten tweede kan het veeeeeeeeeel meer dan het PALM OS.
Oh? Wat dan? Specificeren graag en dan aangeven waarom dat onder PalmOS niet zou kunnen. (en dan hebben we het nu over het huidige OS, want met OS 5 wordt het hele verhaal anders)

Ten derde vind ik het PALM platform TE simpel. Het is een elektronische agenda met een beetje extra functionaliteit. De PPC is een een computer met echt WORD en XL
Ik ben juist heel blij dat PalmOS simpel gehouden is. Daarom draait het prima op 16 of 20 of 33 Mhz processoren met een laag stroomverbruik en het is heel erg betrouwbaar. Zelfs een MS fan moet toegeven dat MS produkten op dat punt niet super scoren. PocketOS 2002 (of hoe dat ook heet) is een flinke vooruitgang, maar dat mocht ook wel. Extra functionaliteit: qua software kun je kiezen uit 15.000 + pakketten. En heb jij in Word op je PocketPC al eens flink gestoeid met tabellen en dat daarna weer naar de PC teruggestuurd? En heb je dit daarna onder PalmOS met Documents-to-Go van Dataviz ook geprobeerd? Ik weet wie van de twee gaat winnen!

Ben gek op de ongekende multimedia mogelijkheden en de uitbreidingsmogelijkheden (SD/MM en CFII, USB).
En dan iedere paar uur de accu bijladen! Maar dat hoef je er niet bij te vermelden. Verder kunnen alle bezitters van een Clié je nu uitleggen dat multimedia niets bijzonders is onder PalmOS en SD/MMC, USB is ook prima verzorgt.

Oftewel: wees vooral heel blij met een PPC, maar ga niet zomaar beweren dat dat allemaal zoveel beter is dan PalmOS gestuurde PDA's.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren