Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 september 2011, 11:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, gek. Bij mij heeft het tot nog toe goed gewerkt maar ik heb niet zo heel vaak een intercity met internet (doorgaans een ander type trein). De melding over de captive portal is inderdaad gebruikelijk. Normaal gesproken zou je door op die melding te klikken de intropagina moeten krijgen, maar dat gaat dus mis. Omdat je via WiFi nog geen internettoegang hebt blijft 3G actief. Zodra je wel goed verbinding hebt schakelt 3G uit. Zelf heb ik het enkel getest met 3G permanent uit, maar dat is het probleem niet denk ik.

Wat is het IP-adres dat je te zien krijgt? Krijg je er toevallig meerdere (het vak is in feite een keuzelijst)? Ik heb namelijk jouw logica gebruikt zoals hieronder:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Nodig: een Terminal programma, zelf lukt me dat nu alleen op mijn Pre.
Zet wifi aan en maak verbinding met het TMOBILE-netwerk.
Start Terminal en tik (zonder de quote): 'route -n'
Zie het adres op de voorlaatste regel, dat zal eindigen op .1 of .129
Indien .1 , dan dit in de browser intikken: 10.161.nn.182 , waarbij nn vervangen moet worden door de cijfers net voor de .1
Indien .129 , dan dit intikken: 10.161.nn+1.54 , waarbij nn+1 de cijfers net voor de .129 plus 1 wordt.

Je moet nu de aanmeldpagina te zien krijgen. Vinkje zetten en op 'Maak verbinding met internet' klikken, klaar!
Blijkbaar eindigt het adres niet op .1 of .129 en blijft het IP-adres dus steken op de basisvariant 10.161.0.0, anders zouden die twee nullen aangepast worden. Wellicht zijn er dus nog meer varianten dan die jij hebt ontdekt? Ik heb geen idee hoe je dat trouwens uitgevogeld hebt?

Overigens, als het wél werkt krijg je ook nog een melding dat je eerst een werkende verbinding moet hebben voordat je naar een adres kan browsen. Maar Ok wegdrukken is voldoende om dan alsnog door te gaan.

Iets wat evenmin werkt is uitloggen. Normaliter zou je in de adresbalk 'logout.' in moeten voeren, maar dat pikt de webOS browser niet.
Met citaat reageren