Discussie: Tungsten of Clie?
Los bericht bekijken
  #20  
Oud 05 november 2002, 11:16
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
NX vs TT

Ik gebruik mijn Palm uitsluitend voor mijn werk. Primair is het voor mij een agenda en adressenboek. Met 8750 adressen in mijn palm 505 wordt het zoeken op een steekwoord erg traag. Verder zou ik graag écht onderweg met Excel kunnen werken en dat is ook te traag op de 505. Werken in Word documenten gaat overigens wel. E-mail onderweg is leuk, maar niet echt nodig. Wel zou ik graag vanuit mijn Palm nummers kunnen draaien en als ik gebeld wordt meteen de gegevens van de beller bij de hand hebben. Ook is GPS een toepassing die ik vaak gebruik (Navman)om een klant te vinden. Nu gebruik ik nog een losse memorecorder in de auto.

Ik zit dus niet te wachten op MP3, afstandsbediening, cameraatje en allerhande andere leuke dingen voor de gadgeteer. Ook een toetsenbordje is voor mij niet handig omdat dat ik 10-vingerig blindtyp en dus geen flauw idee heb waar de toetsen zich bevinden (de woorden worden direct vertaald in motoriek en niet in een locatie op het toetsenbord). Ik zoek me dan ook gek op mini-toetsenbordjes (daarom heb ik ooit voor Palm gekozen ipv Psion).

De keuze om te upgraden is gebaseerd op de volgende overwegingen:
- snelheid van ARM processor voor Excel sheets en snel zoeken
- memorecorder functie, waardoor ik mijn memorecorder thuis kan laten
- hogere resolutie en betere kwaliteit van het scherm voor GPS


Met de huidige keuze tussen NX en TT heb ik gekozen voor een TT (kan ik vanmiddag halen, als het goed gaat) om de volgende redenen:

- Hij is kleiner dan de NX
- Hij heeft Bluetooth voor betere integratie met de GSM
- alle oude accessoires (keyboard, GPS, geheugen) blijven bruikbaar
- Er is nog steeds een grotere keuze aan accessoires voor Palm producten (hoewel dat door anderen wordt betwijfeld)

hans
__________________
hans
Met citaat reageren