Discussie: Tungsten of Clie?
Los bericht bekijken
  #17  
Oud 03 november 2002, 18:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Laat ik dan even mijn pocketpc ervaring inbrengen, per slot van rekening werkt de PPC een beetje volgens een virtual graffiti principe.

Doordat het scherm in z'n geheel verlicht wordt, in tegenstelling tot het graffiti gedeelte van de gemiddelde Palm, ga je na verloop van tijd de "schrijfkrasjes" in beeld zien. Dit zie je al na enkele maanden, ongeacht hoe voorzichtig je te werk gaat.

Indien je gebruik maakt van het virtuele toetsenbord ga je na enkele maanden slijtplekjes zien op plekken waar de meest gebruikte letters zich op dat toetsenbord bevinden.

De enige remedie om dit te voorkomen is een "screenshield" ofwel protector. Maar laten we wel zijn.... steeds meer PDA's hebben wonderschone schermen en persoonlijk vind ik het erg jammer om deze te ontsieren met een folie.

Gegeven bovenstaande vind ik de "vaste" graffiti helemaal zo gek nog niet. Aangezien je op het graffiti gedeelte niets hoeft te lezen zijn kleine beschadigingen op deze plek helemaal niet erg. Daarnaast moet Virtual graffiti goed geprogrammeerd zijn. Mijn ervaring is dat, indien dit niet het geval is, het te pas en te onpas opkomen van het graffiti veld irritaties op kan roepen.
Met citaat reageren