Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 maart 2008, 21:05
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
vervangen mini HD door compact flash kaart

Deze discussie staat in het subforum nieuws.
Hij gaat over het vervangen van de mini harde schijf in de lifedrive door een 4GB compatc flash kaart.
Denk dat hij eigenlijk hier hoort en dat diverse mensen er wellicht belangstelling voor hebben.

http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...pactflash.html

Het voordeel is langere batterij levensduur en een veel snellere Lifedrive (een van de grootste minpunten van de lifedrive door responsietijd van de HDD)

Compact flash kaartjes van 4GB zijn voortaan erg goedkoop en deze optie is dus zeker het proberen waard. Het is niet zonder risico's overigens

Ik heb vandaag met succes een de harde schijf vervangen door een CF kaartje en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Een supersnelle Lifedrive is het resultaat, eindelijk, had ik eerder moeten doen

Voor degene die zich zorgen maakt om de de levensduur van CF kaarten vwb aantal write acties. Jazeker die is begrensd maar hoog. En als je er tegen aanloopt dan zet je er gewoon een nieuwe in.



PS ik las vandaag ook dat er een paar handige jongens bezig zijn met aanpassen van de partietable etc , daarmee kun je bv 2 GB ram op je lifedrive krijgen en meerder schijven van 4 GB elk (OS plam kan max 4 GB per schijf aan) door bv gebruik te maken van een 32 GB compact flash kaart.

Ik zou die lifedrive nog maar even niet weggooien..

Laatst gewijzigd door jippiejajee; 24 maart 2008 om 21:37.
Met citaat reageren