Los bericht bekijken
  #14  
Oud 10 augustus 2002, 20:28
Rikk's schermafbeelding
Rikk Rikk is offline
Lid met een IIIe
Model: Palm IIIe
 
Geregistreerd: 12 juni 2002
Berichten: 145
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rikk Stuur een bericht via Yahoo naar Rikk
Sorry, vergeten vragen te beantwoorden.

Bedoel je er zo een:

http://store.sundancesolar.com/minsolpan3v2.html

? Uitput is 3V, 3mA.

Rikk>> die zou je kunnen gebruiken, maar r. dohmen heeft er een van maar 8 euro gevonden.

Nu heb ik nog drie vragen:

- Je moet je batterijhouder omgekeerd solderen, niet? Dus + van zonnecel aan + van batterijen?

Rikk>> Jep, de + van de batterijen moet aan de + van de zonnecel en hetzelfde geld voor de min. En er MOET een diode tussen!

- Hoe groot mag/moet de stroomsterkte van de cellen minimaal/maximaal zijn?

Rikk>> Volgens mij maakt die niet veel uit. Ik denk, hoe hoger de stroomsterkte, hoe sneller het opladen!

- als je dus een aftakking maar met de juiste connector voor de Palm III, dan kan je de Palm op de zonnecel laten werken?

Rikk>> Als je erg goed overweg kunt met elektronika zou dit mogelijk zijn , maar niet met zo'n zonnecel. Die heeft te weinig stroomsterkte. En er kan van alles misgaan...

Oh ja, r. dohmen, zonder soldeerbout kan het ook, met een rol tape gaat het ook goed...

Vanavond gaat niet meer, ik probeer het morgen zelf te maken, kijken of het werkt! ik heb zelf de benodigde onderdelen liggen hier.

Groeten,

Rik
Met citaat reageren