Discussie: Falch.net
Los bericht bekijken
  #11  
Oud 13 januari 2007, 18:43
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
HB is inderdaad een mooie formule, tis erg mooi dat je progjes voor jezelf kunt schrijven. Ik ben ermee aan het experimenteren en heb mijn eerste eperimentje voor elkaar: wildcard woordzoek in 260.000 woorden. Performt best redelijk via sql, bijvoorbeeld "*q*" geeft in 8 sec elk woord met een q op mijn TX, in een lijstje met scrollbar.

Direct schrijven/lezen van strings naar files (via streamfiledb) gaat erg traag, in HB, ik had gedacht dat dit in C misschien sneller zou gaan, maar ja, misschien ook wel niet, palmos slaat immers files als db op.

Overigens bestaat voor Codewarrior een plugin waarmee visual design mogelijk lijkt.

De Palmos dev suite is erg log en krijg in niet goed aan de praat, wat een ballast en gedoe.

Om 260.000 woorden te kunnen doorzoeken heb ik een db met strings van ca. 256 bytes lengte, zodat 1 string gemiddeld 20 of meer woorden bevat. De stringbrei wordt doorzocht via sql, dit geeft een beperkte set records, en hiervan worden de individuele woorden uitgepakt en naar een tempdb geschreven. Dan nieuwe sql op deze tempdb, en resultaat gaat naar GridEx lijst met scrollbar.

Dat performt al best redelijk, en is nog fix te versnellen via binay searches indien de eerste letter van een woord wordt opgegeven (bijvoorbeeld kra*) via een binary search (lijst is alfabetisch gesorteerd).

Toch zou je denken dat doorzoeken van een "file" of streamfile db minstens even snel zou moeten kunnen dan sql, geen idee waarom me dat niet lukt. Schrijven/lezen van 40.000 strings naar een streamfiledb lijkt wel eeuwig te duren...

Met vriendelijke groet,

Bas.
Met citaat reageren