Discussie: Falch.net
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 12 januari 2007, 07:18
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bahazzie Bekijk bericht
Het blijft toch lastig hoor, een goede C ontwikkelomgeving voor Palm te vinden. Wat er gratis beschikbaar is, is erg hoogdrempelig en dwingt je veel tijd te steken in nutteloze dingen zoals textueel uitschrijven van gui elementen en eindeloos uitspellen van handlers. Kom op, dat is allemaal toch eenvoudig te automatiseren! Zonde voor de Palmwereld, ik weet zeker dat er anders veel meer mooie gratis apps geschreven zouden kunnen worden. Ik snap ook niet dat Palm niet een gratis visual development omgeving beschikbaar stelt, op het niveau van Borland C++ Builder of Visual C++. Dat is toch in hun belang zou je denken.
Ten eerste: waarom moet alles gratis? Het gekke is dat iedereen overal wel wat aan wil verdienen, maar als een ander dat doet dat opeens heel erg raar gevonden wordt. Een Palm PDA (hardware) kost toch ook geld?

Wat is trouwens jouw probleem met een andere taal dan C? C is juist bedoeld voor het low-level programmeren. Als je (snel) applicaties wil maken zijn tools als Metrowerk C++ enzo ook niet erg geschikt want ook daar moet je op low-level C niveau nog vanalles regelen.

Palm(source) heeft wel degelijk een officieel eigen gratis ontwikkelomgeving. C(++), maar geen IDE.
HB++ is beperkt gratis, visual, RAD maar geen C. Dus als je geen problemen hebt om i.p.v.
Code:
if x { a } else { b }
Code:
if x then 
  a
else 
  b
end if
te schrijven is deze tool ideaal.
HB++ is beperkt gratis omdat je het gratis mag gebruiken zolang je er zelf geen geld mee verdient. Zodra je er geld mee gaat verdienen moet je voor HB++ betalen. Vandaar ook mijn betoog hierboven.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren