Los bericht bekijken
  #28  
Oud 08 maart 2008, 11:52
rvenl's schermafbeelding
rvenl rvenl is offline
Terug van weggeweest
Voornaam: Ronald
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 maart 2008
Locatie: apeldoorn
Berichten: 8
Dank je, welkom terug is eigenlijk de juiste beschrijving.
Heb me vanwege de haast, na ruim een jaar weggeweest te zijn, opnieuw ingeschreven onder een andere naam rvenl. Ben "dezelfde" als "Ronald van Esch" maar heb ander mailadres en was wachtwoord kwijt....

Na mijn Palm Life Drive te hebben ingeruild tegen een Nokia E61 bleek dat ik mijn touchscreen niet kon missen en ook niet kon wennen aan de native agenda, Agenda One en Papyrus. Toen een HTC P3300 gekocht. Hoewel de mogelijkheden en de vormfactor ideaal waren was het besturingssysteem, de belkwaliteit en de batterijduur zodanig dat ik de HTC na 6 maanden aan mijn zoon van 13 heb gegeven. Op die leeftijd vinden ze het niet erg om te resetten als hobby en instellingen geduldig terug te zetten. Bovendien kon ik het me zaklijk niet veroorloven om een relatief onbetrouwbare telefoon met een slechte gesprekskwaliteit te gebruiken.

De laatste maand weer mijn E61 gebruikt. tot eergisteren...
Terug op het honk en na enkele minuten weet je meteen weer waarom je ooit met Palm begonnen bent (Psion 3, Psion 5, Palm Vx, Palm T1, Palm T3, Palm Life Drive)

De native PIM is ook zodanig dat ik er ernstig aan twijfel om Agendus terug te zetten op deze Centro. Het schermpje is nogal wat kleiner als mijn oude Life Drive en ik ben bang voor een te vol en onoverzichtelijk scherm.

We wachten het af. Het enige probleem tot nu toe is dat ik niet zeker weet of ik via Debitel (kpn netwerk) GPRS internet ( heb daar een abbo) De instellingen die je normaal per sms ontvangt zijn niet mogelijk omdat de site aangeeft dat de treo 680 niet wordt ondersteund en de Centro staat er niet eens op.

Rekeningen zie ik niet helaas, dus kijken of er data berekend worden is geen optie.

Eén nadeel heb ik inmiddels wel kunnen ontdekken aan de Centro: mijn vrouw vindt dat ik teveel met mijn nieuwe speeltje aan de gang ben, maar anderzijds wil ze er zelf ook één, zodra hij in het rood verkrijgbaar is ( ze gebruikt nu mijn oude T3 nog steeds)
__________________
Nolite Timere, Ego Sum
Met citaat reageren