Los bericht bekijken
  #6  
Oud 24 november 2009, 22:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Buienradar applicatie voor webOS

Ik heb eventjes een heel simpel programmaatje in elkaar geklust waarmee je wel de Buienradar prognose kan bekijken op je Pre. Animated GIF's werken namelijk wel binnen applicaties, maar niet in de browser (schijnbaar om prestatieredenen).

In het kort komt het erop neer dat je de bijgevoegde app op je Pre installeert en dan krijg je dit beeld met radarbeeld 2 uur vooruit + 5 daagse verwachting. Die afbeelding wordt een beetje opgerekt, maar goed, het is een snelle oplossing.

Zie ook het bijgevoegde screenshot. Scroll op je Pre naar beneden om de 5 daagse verwachting te kunnen zien. De knop linksonder ververst de afbeelding. Tijdstip van de laatste update zie je bovenaan.

Enkele punten:
  • Het is een simpel programma dat niets anders doet dan een afbeelding tonen. Maar alles is op eigen risico
  • Het is enkel getest met de emulator. Ik ga ervan uit dat op een apparaat alles gewoon werkt.
  • De afbeelding is geanimeerd en dat blijft doorgaan als de applicatie niet actief is (voor zover ik kan zien). Mogelijk is er dus negatieve invloed op je batterijgebruik als je dit programma open laat staan.
  • Tot slot: je hebt natuurlijk een dataverbinding nodig

Hopelijk doe ik er iemand een plezier mee!

P.S. Hoe je precies een applicatie op je Pre installeert kan je o.a. vinden op het Palm Developer Network. Ik geloof dat je je Pre in developer mode moet brengen m.b.v. de zogenaamde Konami code en dan via een terminal de applicatie erop zetten. Ik bezit zelf geen Pre en kan je op dit vlak dus niet helpen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png buienradar_screenshot.png‎ (86,8 KB, 14x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip nl.sinds1984.buienradar_0.0.1.zip‎ (11,5 KB, 11x gelezen)

Laatst gewijzigd door domo; 25 november 2009 om 12:24.
Met citaat reageren