Los bericht bekijken
  #1  
Oud 07 juni 2004, 09:35
Geer
Guest
 
Berichten: n/a
Problemen met TomTom: "Geen kaarten gevonden"

Sinds kort heb ik TomTom Navigator for Palm OS met een Globalsat BT-308 Bluetooth GPS ontvanger.

De eerste keer installeren van TomTom op de Palm T3 ging goed. Geen enkel probleem. Echter, toen ik de GPS ontvanger "aansloot" (kreeg ik iets later, dus eerst TomTom zonder GPS gebruikt en dus zonder problemen) crashte TomTom. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, dus dan maar opnieuw installeren.

Dit ging goed, echter na 3 of 4 keer gebruiken crashte TomTom weer.

Maar nu is er echt iets fout. Telkens als ik TomTom opnieuw installeer gaat het fout bij het starten van TomTom. Vlak na het selecteren van de stem die gebruikt moet worden komt de melding "Geen kaarten gevonden". Dit terwijl ik toch echt de Benelux Map heb geïnstalleerd.

Heb daarop al vanalles geprobeerd. Update installeren, volgorde van installatie aanpassen, harde reset van Palm en TomTom op een "schone" Palm installeren, maar niks helpt.

Af en toe werkt TomTom wel, dan vind ie een kaart (de Benelux), maar dan kan hij geen straatnamen laten zien. Als ik dan bijv. het thuisadres of een favoriet wil toevoegen dan kan ie geen plaatsen en straten vinden. Ook op de kaart worden geen straatnamen getoond.

Heel vreemd vind ik zo. Dus de test verder uitgebreid en een andere kaart geïnstalleerd. Op internet die van Denemarken gevonden. Kleine kaart, dus goed voor te testen. Maar helaas, die was helemaal niet werkend te krijgen.

Heel raar vind ik het allemaal. Zeker omdat het in het begin wel werkte.

Maak gebruik van het volgende:
- Palm Tungsten T3 met laatste updates (van palmone.com)
- Dane-elec 256 MB SD kaart
- TomTom Navigator for Palm OS met laatste nieuwe update (4.10) van tomtom.nl

Mijn vraag: heeft iemand anders ervaring met dit probleem of kan iemand mij helpen? Ben zo'n beetje ten einde raad. Alle hulp en tips zijn welkom.

Alvast bedankt en groeten,
Gerard
Met citaat reageren