Los bericht bekijken
  #3  
Oud 07 december 2006, 11:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik weet dat Jean-Paul geen fan is van het Telfort netwerk vanwege de gaten, maar ik heb dus weer een Telfort abonnement genomen vanwege EDGE. Nu komen ze met dit hele roaming verhaal aan de proppen, wat dus betekent dat wanneer ik op KPN aan het roamen ben, ik terugval naar GPRS.

Het hant er dus vanaf hoe 'strak' ze die roaming hebben ingesteld: stel dat ik in het verleden nog zonder roaming nog 3 streepjes Telfort + EDGE had, maar dat de Telefoon nu met 3 streepjes al automatisch omschakelt naar het sterkere KPN netwerk zonder EDGE met 4 streepjes ofzo, dan word ik daar niet blij van.

De reden waarom ik dit vermoed is dat ik vaak lees dat er nu al zeer, zeer regelmatig automatisch van roaming gebruik wordt gemaakt. Als het echt zo was dat Telfort op die momenten geen bereik had ipv minder bereik, dan hadden ze gewoon een waardeloos netwerk, en dat is niet zo. Dus ik vermoed dat je nu al op KPN gaat roamen bij *zwakke* plekken op het Telfort netwerk, en niet alleen in de *blinde vlekken*.

En ondertussen schakel ik op de zwakke plekken alvast wat Telfort masten uit om kosten te besparen, als ik het management van KPN was.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren