Discussie: Rekenprogramma
Los bericht bekijken
  #32  
Oud 04 januari 2004, 20:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
my 2 cents: ik heb alleen naar delen, worteltrekken en kwadrateren gekeken:

Bij 20 delingen kwam het bij mij nogal eens voor dat dezelfde opgave soms 2x of zelfs vaker in de reeks voorkwam. Misschien is het een idee om vooraf de reeks van 20 opgaven te maken en te zorgen dat er geen dubbele opgaven in zitten. Dat kan met twee array x en y als je opgave i maakt, voeg je die pas aan de reeks toe als ze niet gelijk is aan de voorgaande 1 t/m i-1 opgaven (x en y beide ongelijk).
Deze opzet kun je natuurlijk ook voor de andere opgaven soorten gebruiken, maar misschien vind je het juist handig. Het kan een manier zijn om opgaven in te slijpen.

Bij het worteltrekken raakt bij mij in de emulator het wortelteken 'beschadigd' (OS3).

Misschien dat je de scrollbars kunt vervangen door echte sliders. Scrollbars zijn eigenlijk meer om een zichtbaar iets te verschuiven (een tekst bijvoorbeeld). Een slider is bedoeld om een waarde te selecteren; en dat is wat je hier doet.
(Het viel me overigens ooit op dat de slider in HB++ 1.0.1 altijd te klein (niet hoog genoeg) wordt weergegeven als je hem zelf niet resized, maar misschien is dat in de huidige versie gerepareerd).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren