Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 mei 2013, 18:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor zover ik het begrijp gaat het inderdaad om alle SSL beveiligde verbindingen, waarbij op systeemniveau die certificaten gebruikt worden. In de discussie op webOS Nation gaat het vooral over toegang tot de HP diensten, zoals activatie, backup en de App Catalog. Overigens, apps zullen nooit verwijderd worden want al zou de HP App Catalog dat willen, die kan je niet meer bereiken Het zou overigens na een restore actie niet meer mogelijk zijn die apps nog terug te krijgen, tenzij je die handmatig gekopieerd had... Als het over een maand nog niet opgelost is, denk ik dat de Palmclub daar zeker een artikeltje aan zal besteden.

Ik heb overigens nergens gevonden dat het enkel om webOS 2.x zou gaan, aangezien deze certificaten los staan van het systeem. Ik ben niet zo bekend met beveilingscertificaten (of beter: helemaal niet), maar volgens de voornoemde discussie gaat het inderdaad om alle webOS systemen.

Vooralsnog moeten we het doen met de mededeling dat er inderdaad aandacht is bij HP voor dit probleem, al begint de klok wel te tikken. Als er ook eind juli nog geen oplossing is gekomen, kunnen we wel stellen dat het echt over is met webOS. Ik vraag me af of HP (en in mindere mate LG) zit te wachten op de openbare kritieken aan hun adres. Dit fixen scheelt gedoe, maar waarom het niet al maanden geleden opgelost is?
Met citaat reageren