Los bericht bekijken
  #37  
Oud 22 december 2006, 12:19
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
tja,

na een korte uitstap naar Nokia (Nokia 9300i communicator) ben ik weer terug in het land der levenden. Ik heb nu met 3 platformen gewerkt; PalmOS, WM5 en Symbian. Maar qua gebruiksgemak steekt voor mij PalmOS er bovenuit.

Waarom? Ik denk dat het in een aantal opzichten eenvoudiger is dan de andere OS-en. En stiekem denk ik ook de fun factor

Symbian is ook redelijk eenvoudig, maar de 3rd party software is nou niet echt zo gepolijst als op PalmOS. Verder is het software aanbod erg gefragmenteerd (UIQ, S60, S80) waardoor je vaak software hebt die op het ene model wel werkt en op het andere model niet. Verder vind ik het platform erg traag.

WM5 is erg mooi, maar traaaaaaaaaaaaaaaag. Probleem met veel software op dit platform is dat het TE uitgebreid is, waardoor het teveel op desktop software gaat lijken. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van een handheld (maar dat terzijde).

Moraal van het verhaal: na een uitstapje op een Acer N311 en een Nokia 9300i communicator, heb ik nu een Treo 680 besteld bij mijn nieuwe telefoon abonnement (via www.smartphoneshop.nl). De Treo komt vandaag binnen
Met citaat reageren