Discussie: Palm als organizer
Los bericht bekijken
  #20  
Oud 17 oktober 2011, 12:33
pda_newbie pda_newbie is offline
Junior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 5
Uiteindelijk heb ik voor de Palm M500 gekozen. Het was te koop voor 1 euro op marktplaats . Zoals verwacht deed de batterij het niet meer optimaal. Dus heb ik voor 7,50 euro een nieuwe merkloze 850 mAH gekocht die in 2008 is gemaakt. Inbouwen ging eigenlijk heel makkelijk. Verder nog bij de V&D een organizer van 1 euro gevonden. Heb de ringband ervan afgehaald en daarvan een case van gemaakt. Tot slot nog een 256 MB kaartje van 2,50 erbij gekocht.

Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben voor de prijs van 12 euro. Ik heb in het verleden veel met windows mobile gewerkt en nu ook een android toestel en de Ipad. Vroeger geloofde ik niet echt in Palm, maar moet zeggen dat ik het nu een zeer stabiele OS vind. Het is welliswaar palmOS 4.0, maar voldoend aan al mijn eisen. Snel even een afspraak maken met agenda of iets noteren gaat super.

Graffiti was even wennen, maar had het vrij snel onder de knie. Verder 100 MB aan woordenboeken via Lexicomp reader plus, dus heb alle boeken uit mijn doktersjas gehaald. Daarnaast nog vele (medische) calculatoren erop gezet, waardoor ik de PSI (longontsteking score) ter plekke kan uitrekenen. Daarnaast is Tealinfo echt ideaal voor de eigen referenties.

Verder heb ik gemerkt dat de palm ook een goede ereader is met palm ereader pro. Online kon ik al mijn ebooks omzetten naar de palm formaat. Lees nu eigenlijk meer op mijn palm dan op mijn ipad tijdens de nachtdienst in het ziekenhuis. Mijn Ipad heb ik daarom ook nu maar thuis gelaten. Het enige wat nog beter leest is mijn bebook.

Over de batterij ben ik zeer tevreden. Na het plaatsen van de nieuwe batterij kan ik met een paar uur laden weer 3 weken mijn palm zonder problemen gebruiken. Mooie is ook dat ik niks hoeft te installeren op mijn computer. Gewoon de prc via de SD card met myinstall installeren gaat super. Het enige wat het niet kan zijn de internet dingen, maar daarvoor heb ik android telefoon altijd op zak.

Al met al zeer tevreden over de palm OS en dat allemaal voor 12 euro .

Met citaat reageren