Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 maart 2005, 19:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Angry Ik wil een Palm Messenger!

Naar aanleiding van Treo 710 photoshop op Treonauts.

Ik heb recentelijk weer upgrade-drang gekregen, maar ik weet niet zo goed waarnaar ik moet upgraden. Altijd een dilemma. Waar ik achtergekomen ben, is dat mijn gebruik van de Palm veel meer van PIM naar Messaging & E-mail verschoven is. En voor dat laatste is het *erg* handig om een goed, ingebouwd toetsenbordje te hebben, en is een groot scherm wat minder van belang.

Neem dan een Treo 650 zul je zeggen. Is een oplossing, ware het niet dat:
  • Bluetooth is overbodig geworden omdat de Treo 650 ingebouwd GPRS heeft zodat ik niet meer via BT met mijn mobieltje hoef in te bellen
  • Ik wil toch liever een losse GSM blijven dragen, en mijn Palm data-centrisch houden. GSM mag van mij dus ook uit de Treo.
  • De antenne van de Treo ziet er echt lelijk uit. Bij het weglaten van GSM mogen ze ook die antenne meenemen.
  • Het toetsenbordje mag ook iets groter om het iets comfortabeler te maken. Daardoor wordt de Treo wijder, en mag het dus ook iets minder dik worden.
En wat schetst mijn verbazing vlak voordat ik mijn ban kreeg: iemand heeft een fotoshop gemaakt van een "Treo 710" , die er zo uitziet:



... en dat is nou precies wat ik zoek (op de ingebouwde GSM functie na dan)! Een klein, handig, data-centrisch apparaatje wat door weglating van Bluetooth en GSM veel minder kan kosten dan de Treo 650. Overigens zijn de MDA's, XDA's, Treo's en alles wat maar smartphone is enorm overprijsd, want qua hardware zit er echt niet voor zoveel geld in. Niet voor niets was de Treo 600 tot de meest-winstgevende-apparaat-per-verkochte-unit gebombadeerd.

Anyway. De vraag is: wie kan er zich nog meer vinden in een dergelijke "Treo 710" zonder GSM capabiliteit?

__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 maart 2005 om 19:07.
Met citaat reageren