Los bericht bekijken
  #9  
Oud 17 juni 2004, 11:23
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Nou heb ik weinig kaas gegeten van consumentenrecht, maar volgens mij is behalve de garantie van de verkoper/fabrikant ook nog zoiets als garantie op onderdelen, in dit geval de digitizer. Meestal loopt die zo rond de 10 jaar. Ik ben het volledig met Plop eens dat je mag verwachten dan een T|T langer meegaat dan een jaar.

Ook mag je van Palm verwachten dat ze de T|T vervangen, aangezien het hier overduidelijk een 'faulty' product betreft.

Even een klein stukje vanaf sta-ik-sterk.nl over garantie:

Citaat:
Vraag:
Helaas doet uw stofzuiger het niet meer. De verkoper zegt dat de fabrieksgarantie is afgelopen, maar dat de fabrikant er uit coulance misschien nog even naar wil kijken. Als de fabrikant dit niet wil doen, dan moet u maar een nieuwe stofzuiger kopen. Moet u hier genoegen mee nemen?

Antwoord:
Nee, ook na afloop van een garantie hebt u nog steeds recht op een goed functionerende stofzuiger. De verkoper heeft de plicht om u een deugdelijk product te leveren. Met hem heeft u immers een koopovereenkomst gesloten. Hij mag u niet naar de fabrikant doorverwijzen.

Uitleg:
Garantie geven betekent dat de verkoper of fabrikant instaat voor de kwaliteit van een product, bijvoorbeeld gedurende één jaar. Maar uw wettelijk recht op een deugdelijk product geldt altijd, ook na de garantieperiode. Vaak staan er in de garantiebepalingen wel allerlei uitsluitingen. Bijvoorbeeld dat u nieuwe onderdelen wel vergoed krijgt, maar het monteren zelf moet betalen.

U kunt garantie krijgen van de fabriek of van de verkoper. Omdat u met de fabrikant geen overeenkomst hebt gesloten, is deze vrij om aan de garantie allerlei beperkingen te verbinden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u wel arbeidsloon moet betalen als een product met garantie moet worden gerepareerd.
Hieruit blijkt dat je ten alle tijden recht hebt op een goed functionerend product en dat je eerste aanspreekpunt altijd de verkoper zou moeten zijn, ook nadat de garantieperiode verstreken is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan...

Succes!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren