Los bericht bekijken
  #26  
Oud 13 januari 2004, 20:59
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Ik zou als ik meneer Sony was met tenminste 64 MB RAM komen voor optimale concurrentie met de T3 en liever nog met 128 MB RAM (maximumhoeveelheid voor Palm OS op dit moment), maar dat zal waarschijnlijk te duur worden. Wel weer goed is dat alle RAM beschikbaar is, terug naar vroeger wat dat betreft. Zou er dan net zo'n complexe geheugenconstructie opzitten als bij de UX50?
Er is 32 Mb echt beschikbaar, ik verwacht dus dat er daarnaast nog geheugen voor het dynamisch geheugen in zit (op de sony-cpu?)
Over de complexe geheugen structuur werden op CLieSource ook al vragen gesteld. Het antwoord wordt nog niet gegeven, de handleiding laat er echter niets over de los; dus is de eerste gok, dat het gewoon 32 mb+ memory stich zal zijn.

Citaat:
Het ontbreken van een portrait/landscape schakelaar? Daar valt mee te leven, veel softwareontwikkelaars bouwen zo'n functie toch al in uit zichzelf. Bovendien houdt een pda veelal niet goed vast in de landscapemodus dus is de behoefte om 'm in de landscapemodus te zetten niet zo groot. Behalve dan bij het kijken van foto of video en webbrowsen, maar zoals gezegd heeft die programmatuur veelal ondersteuning ingebouwd.
Dat is echt heel erg relatief. Als het programma standaard componenten zoals buttons en lists wil laten zien op het scherm moet het OS echt ondersteunen. Natuurlijk kun je alles in de grafische mode nabouwen, maar dat is niet de gewenste manier. Bovendien kost dat nabouwen kostbaar geheugen voor dat ene programma (->ze zijn groot)
Een voorbeeld hiervan is de calendar applicatie op de T3. Het is echt voor het eerst je op één en dezelfde machine zo'n invoerveld in twee richtingen te zien kunt krijgen in één en dezelfde applicatie.

Citaat:
Ik heb met Batterybench m'n TT3 uitgeschoven gebencht op 4,5 uur met bluetooth uit en op 3,5 uur met bluetooth aan, in beide gevallen met de achtergrondverlichtingsslider op ongeveer 1/4. Wel toevallig dat de bt-uit-waarde zo gruwelijk exact overeenkomt met mijn bevindingen. Het zal me dan ook weinig tot niks verbazen als de videowaarde ook overeenkomt.
De Sony heeft een CPU die in een zuinige mode kan overschakelen. Daardoor zou je langer met één batterijlading moeten kunnen doen. Ik kreeg bij de UX de indruk dat sony het allen gebruikt heeft om een batterij met minder lading in te bouwen...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren