Los bericht bekijken
  #25  
Oud 13 januari 2004, 20:15
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Altijd leuk: een pda erbij. De specs zien er goed uit, hoewel op sommige punten wel enigszins dubieus.

Bluetooth Class 2 met een bereik van 10 meter? Ik dacht dat we hier, overzee in Europa, aan Class 1.1 deden met een bereik van 10 meter en dat Class 2 100 meter bereik had en veelal verboden was omdat het leger in sommige landen op eenzelfde frequentie werkt.

32 MB RAM: wel topmodelfuncties als WiFi en bluetooth inbouwen en dan met 32 MB RAM komen? Ik zou als ik meneer Sony was met tenminste 64 MB RAM komen voor optimale concurrentie met de T3 en liever nog met 128 MB RAM (maximumhoeveelheid voor Palm OS op dit moment), maar dat zal waarschijnlijk te duur worden. Wel weer goed is dat alle RAM beschikbaar is, terug naar vroeger wat dat betreft. Zou er dan net zo'n complexe geheugenconstructie opzitten als bij de UX50?

Het ontbreken van een portrait/landscape schakelaar? Daar valt mee te leven, veel softwareontwikkelaars bouwen zo'n functie toch al in uit zichzelf. Bovendien houdt een pda veelal niet goed vast in de landscapemodus dus is de behoefte om 'm in de landscapemodus te zetten niet zo groot. Behalve dan bij het kijken van foto of video en webbrowsen, maar zoals gezegd heeft die programmatuur veelal ondersteuning ingebouwd.

Een absolute misser is het ontbreken van een universele audio API. Ik vind dat Sony ook maar eens third party mp3-spelers moeten ondersteunen.

Dat er geen SD-slot inzit is mijns inziens volkomen logisch en bovendien valt daar nog wel overheen te komen. Sony heeft de afgelopen tijd de Memorystick te zwaar gepromoot om daar nu afstand van te doen, hoewel ik wel denk dat SD de toekomst heeft en Sony dus op den duur wel zal overstappen. Maar dat zal nog lang duren.
Voor de aanwezigheid van de Sony-connector hetzelfde verhaal. Ook die heeft Sony de laatste tijd fanatiek gebruikt dus daar zal niet zomaar afstand van gedaan worden, waarbij ik denk dat niet zozeer de Universal Connector de toekomst heeft alswel draadloze communicatie tussen pda en accessoires. En hoewel het wat onhandig is kunnen wat mij betreft de Universal Connector en Sony Connector makkelijk naast elkaar leven, beter nog dan de Memorystick en SD-kaarten.

Ach, en camera's? Die zijn nou eenmaal hip. Jammer voor jullie . Hoewel ik te kennen moet geven dat ik er zelf ook niet zo'n behoefte aan heb maar wel voor een volle 100% achter de uitspraak van digilb sta. Ik denk namelijk ook dat velen die een pda/gsm met camera hebben niet meer terugwillen naar eentje zonder.

Citaat:
Batterijduur in de manual zegt: 4.5 PIM en 2.5 movie met full backlight. Whoei.
Ik heb met Batterybench m'n TT3 uitgeschoven gebencht op 4,5 uur met bluetooth uit en op 3,5 uur met bluetooth aan, in beide gevallen met de achtergrondverlichtingsslider op ongeveer 1/4. Wel toevallig dat de bt-uit-waarde zo gruwelijk exact overeenkomt met mijn bevindingen. Het zal me dan ook weinig tot niks verbazen als de videowaarde ook overeenkomt.

Voor de komende tijd zitten de casemakers ook weer goed met die knoppen op de achterkant. Ach, ze zullen er wel wat op vinden.

Owja, toch nog even toevoegen. Bij zo'n highendmodel mag een cradle toch niet ontbreken? Zo duur kan het toch niet zijn om er eentje mee te leveren, terwijl het wel statusverhogend op je bureau staat .

En wat betreft de prijs: een echte T3-concurrent. 350 dollar is wel erg goed zeg, voor een hirespluspda met bluetooth en WiFi.

PS: heck, als je de batterij van de T3 al beroerd vindt weet ik zeker dat je geen m515 gewend bent. De batterijen van die dingen zijn echt dramatisch slecht. Theoretisch zou een m515 best wel lang mee moeten gaan, maar door de batterij komt daar weinig van terecht. Hoewel ik wel moet bekennen dat mijn ervaringen gebaseerd zijn op een m515 met een behoorlijk slechte batterij. Er zitten wel goede tussen, maar het kan wel even duren voordat je er eentje te pakken hebt met een goede batterij (getuige het verhaal van Phil in een m515-batterijthread).

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 13 januari 2004 om 21:46.
Met citaat reageren