Los bericht bekijken
  #60  
Oud 15 mei 2003, 20:29
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Wat opvalt is dat sommige resultaten beter zijn bij een gevulde kaart t.o.v. een lege kaart.
Ja dat viel me ook op, maar was dat niet alleen bij die test van Arent. Ik vroeg me al af of dat niet verkeerdom gegaan was.

Overigens zit er een flinke speling in de VFSmark resultaten. Ik heb met mijn Memory Stick Pro waardes gezien van 205 tot 217 (alle tests op dezelfde lege kaart)

De manier van formatteren maakt trouwens ook nog uit (met name de cluster grootte). Ik had eerst een score in de buurt van de 185 (of zoiets). Op aanraden van ClieSource leden heb ik de kaart toen met 8kB clusters geformatteerd en toen kreeg ik een veel lagere waarde. Ik geloof iets van 150 of 160 ofzo. Toen wilde ik de oorspronkelijke formattering weer terug (met 32kB clusters) en daarvoor heb ik de kaart zelf op een verschillende manieren geformatteerd. De beste methode was eerst op FAT32 en dan door de Clie NX weer op FAT16 laten zetten. Daarmee zat ik ineens op 215. Met andere manieren van formatteren kreeg ik weer andere (lagere) waardes.
Met citaat reageren